بستن منو

بهترین بروکر های فارکس برای ایرانیان

تیم تحلیل دلفین وست
17 مرداد 1402

برای فعالیت در هر بازار مالی به یک راه ارتباطی و واسطه نیاز داریم تا بتوانیم وارد آن بازار شویم؛ به عنوان مثال برای فعالیت در بازار بورس نیاز به ثبت نام در یک کارگزاری داریم و برای فعالیت در بازار ارز های دیجیتال نیاز به ثبت نام در یک صرافی داریم. بازار فارکس هم از این قائده مستثنا نیست و برای فعالیت در این بازار نیاز داریم که در یک بروکر ثبت نام کنیم. در حال حاضر بروکر های زیادی وجود دارند که به ایرانیان خدمات رسانی می کنند و شاید انتخاب بهترین بروکر از میان آن ها سخت باشد؛ در نتیجه، تصمیم داریم در این مقاله به بررسی بهترین بروکر های فارکس برای ایرانیان بپردازیم؛ پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

آموزش فارکس صفر تا صد

فارکس چیست؟

فارکس (Forex) مخفف foreign exchange market یا بازار تبادل ارز های خارجی است؛ در واقع ساده ‌ترین تعریفی که می توان از آن داشت، دادوستد و تبدیل یک ارز به ارز دیگر است، به عبارتی، در این بازار می توانید ارز های کشور های مختلف را به یک دیگر تبدیل کنید؛ اما در حال حاضر در این بازار علاوه بر جفت ارز ها، شاخص های بورس، طلا، نفت، ارز های دیجیتال، سهام ها و… هم وجود دارند که می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید و روی آن ها هم به انجام معامله پرداخت.
بازار فارکس را می توان بزرگترین بازار مالی جهان دانست؛ زیرا حجم معاملات روزانه آن بیش از پنج تریلیون دلار است، در حالی که حجم معاملات در بزرگترین بازار بورس جهان، بورس نیویورک، روزانه تقریبا حدود 25 میلیارد دلار است.

بروکر چیست؟

حال که با بازار فارکس آشنا شدیم، باید با بروکر ها به عنوان راه ارتباطی و واسطه برای ورود به بازار فارکس آشنا شویم. بروکر در واقع همان کارگزاری در زبان فارسی است؛ یک شرکتی که برای کاربران خود دسترسی به بازار فارکس را فراهم می کند. معامله گران پس از اینکه در یک بروکر ثبت نام کردند، می ‌توانند از طریق آن بروکر، معاملات خود را در بازار فارکس را انجام دهند.
همان طور که گفته شد، اولین قدم برای اینکه بتوانیم در بازار فارکس فعالیت کنیم، ثبت نام در یک بروکر است؛ حال که در یک بروکر ثبت نام کرید، باید حساب کاربری خود را شارژ کنیم ( مبلغی را به عنوان موجودی و سرمایه به حساب کاربری خود واریز کنیم)؛ سپس باید یک پلتفرم معاملاتی (مانند متاتریدر) را نصب کنیم و اطلاعات حساب کاربری (نام، رمز عبور و سرور) خود را وارد پلتفرم معاملاتی کنیم تا بتوانیم وارد بازار شویم و به معامله بپردازیم (پلتفرم معاملاتی باید با بروکری که در آن ثبت نام کردیم، قرارداد بسته باشد).
نحوه کارکرد بروکر ها بدین صورت است که پس از طی کردن مراحل بالا، معامله گران وقتی که اقدام به باز کردن معامله می کنند، دستورات معاملاتی آن ها را توسط بروکر ثبت شده و از محل حساب مشتری به اجرای این دستورات می پردازند که می ‌تواند خرید یا فروش باشد. در ادامه این مقاله به معرفی بهترین بروکر های فارکس برای ایرانیان می پردازیم.

یک بروکر خوب باید چه معیار هایی داشته باشد؟

در حال حاضر تعداد بسیار زیادی بروکر وجود دارد که می توانیم از آن های برای فعالیت خود در بازار فارکس استفاده کنیم؛ اما همه آن ها نمی توانند گزینه خوبی برای ما باشند. اینکه کدام بروکر می تواند برای ما انتخاب خوبی باشد، ممکن است کمی به ویژگی های شخصی ما برگردد (مثلا اینکه ما قصد فعالیت روی جفت ارز ها را داریم و هر ازگاهی هم می خواهیم روی ارزهای دیجیتال معامله کنیم؛ در نتیجه، انتخاب بروکری که علاوه بر جفت ارزها، ارزهای دیجیتال هم ارائه دهد، می تواند گزینه بهتری برای ما باشد)؛ اما یک سری معیار ها هستند که برای هر معامله گری مهم است و باید حتما بررسی کنیم که بروکر انتخابی ما دارای چنین معیار هایی باشد. مهم ترین معیار هایی که باید بررسی کنیم عبارت انداز:
1- امنیت و اعتبار بروکر باید بررسی شود.
2- اسپرد یا کامزدی که بروکر برای معاملات خود دریافت می کند، پایین باشد.
3- دارایی ها و نماد های معاملاتی متنوع و زیادی را ارائه دهد.
4- ثبت نام در آن آسان و راحت باشد.
5- روش های واریز و برداشت وجه به بروکر متنوع باشد و نحوه انجام آن ها راحت باشد.
6- دارای پشتیبانی قوی، 24 ساعته و زبان فارسی باشد.
7- دارای طرح های تشویقی متنوع و زیادی باشد.
8- فعالیت ایرانیان در آن بروکر راخت و بی دردسر انجام شود.
9- بروکر دارای اپلیکیشن تلفن همراه باشد.
10- رابط کاربری سایت و اپلیکیشن های آن بروکر، ساده و قابل فهم باشد.
11- از پلتفر های معاملاتی معروف و محبوب از جمله متاتریدر 4 و 5 پشتیبانی کند.

بروکر آلپاری

یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین بروکر های بازار فارکس که به ایرانیان خدمات رسانی می کند، بروکر آلپاری است. بروکر آلپاری در سال 1998 در روسیه تاسیس شد و بیش از 250 نماد معاملاتی از جمله جفت ارزها، CFD، شاخص‌ها، سهام، طلا، نفت، ارزهای دیجیتال و … را برای خرید و فروش در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این بروکر توسط FSC رگوله شده است.

آموزش بروکر آلپاری گام به گام و تصویری


برخی از مزایای این بروکر:
1- هدیه ثبت ‌نام
2- پشتیبانی آنلاین فارسی
3- ثبت نام سریع و راحت
4- پشتیبانی از پلتفرم‌ های متاتریدر 4 و 5
5- روش‌ های آسان انتقال پول در کمتر از 24 ساعت
و….

بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان

بروکر آمارکتس

آمارکتس یکی دیگر از بروکر های محبوب میان ایرانیان برای فعالیت در بازار فارکس است. بروکر آمارکتس در سال 2007 در جزیره مونتنگرو تاسیس شد و بیش از 500 نماد معاملاتی از جمله جفت ارزها، CFD، شاخص‌ها، سهام، طلا، نفت، ارزهای دیجیتال و … را برای خرید و فروش در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این بروکر توسط FSA رگوله شده است.
برخی از مزایای این بروکر:
1- 25% بونوس معاملاتی
2- پشتیبانی فارسی 24 ساعته
3- ثبت نام آسان و راحت
4- ارائه تحلیل ‌های رایگان به زبان فارسی
و….

بروکر فارکس

 

بروکر ویندزور

از دیگر بروکر های موفق و البته قدیمی که در میان ایرانیان طرفدار های زیادی دارد، بروکر ویندزور است. این بروکر در سال 1988 فعالیت خود را در قبرس آغاز کرده است و بیش از 150 نماد معاملاتی از جمله جفت ارزها، CFD، شاخص‌ها، سهام، طلا، نفت، ارزهای دیجیتال و … را برای خرید و فروش در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این بروکر توسطCySec ،JSC ،FSA ، FSC رگوله شده است.
برخی از مزایای این بروکر:
1- پشتیبانی 24 ساعته
2- امکان معامله روی سهام های شرکت های بزرگ دنیا
3- بیمه حساب معاملاتی کاربران تا 5 میلیون یورو
4- ارائه انواع طرح های تشویقی
و….

انتخاب بروکر

بروکر لایت فارکس

بروکرلایت فارکس از دیگر بروکر هایی است که در ایران به محبوبیت رسیده است. این بروکر در سال 2005 در جزایر مارشال فعالیت خود را آغاز کرد و در این بروکر می توان به معامله جفت ارزهای فارکس، سهام، شاخص ها، کالاها و ارزهای دیجیتال پرداخت. بیش از 145 نماد معاملاتی از جمله جفت ارزها، CFD، شاخص‌ها، سهام، طلا، نفت، ارزهای دیجیتال و … را برای خرید و فروش در اختیار کاربران خود قرار می دهد. بروکر لایت فارکس CySec رگوله شده است.
برخی از مزایای این بروکر:
1- پشتیبانی آنلاین فارسی
2- مسابقه دمو برای افراد مبتدی
3- سرعت بالای سرور ها و اجرای دستورات معاملاتی
و….

بروکر لایت فارکس

بروکر ارانته

بروکر ارانته را می توان از بروکر های جدید در بازار فارکس و ایران دانست. این بروکر در سال 2018 در قبرس شروع به فعالیت کرده است و تقریبا از سال 2020 در ایران شناخته شد. بروکر ارانته بیش از 100 نماد معاملاتی از جمله جفت ارزها، CFD، شاخص‌ها، سهام، طلا، نفت، ارزهای دیجیتال و … را برای خرید و فروش در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این بروکر توسط CySec و FSA رگوله شده است.
برخی از مزایای این بروکر:
1- ارائه حساب اسلامی
2- پشتیبانی فارسی زبان
3- پشتیبانی از پلتفرم های متاتریدر 4 و 5
و….

بروکر برای ایرانیان

سرمایه گذاری در فارکس

برای اینکه بتوانیم در هر شغل یا فعالیتی به درآمد مسمتر برسیم، لازم است که آن شغل را به خوبی درک کنیم، بدانیم که برای موفقیت در آن به چه چیز هایی نیاز داریم و باید چه چیز هایی را آموزش ببینیم؛ به عنوان مثال، فردی که می خواهد به یک حسابدار موفق تبدیل شود، ابتدا باید بداند که اصلا حسابداری چیست و سپس باید به دنبال یادگیری اصول حسابداری باشد؛ کسی که حسابداری را به خوبی آموزش دیده، تمرین کرده و تجربه کسب کرده است؛ می تواند به یک حسابدار موفق تبدیل شود و به درآمد خوبی برسد.
فعالیت و معامله گری در بازار فارکس از این قائده مستثنا نیست؛ به خصوص اینکه فعالیت در این بازار بر پایه سرمایه معامله گران است و همین موضوع سبب می شود که فعالیت و معامله گری در بازار فارکس دارای ریسک ها و خطر های خاص خودش باشد. بزرگ ترین ریسک بازار فارکس را می توان از دست دادن کل سرمایه خود دانست؛ در نتیجه، برای کنترل چنین ریسکی باید به تخصص کافی در زمینه معامله گری برسیم. برای اینکه بتوانیم در این زمینه متخصص شویم، باید به آموزش دیدن بپردازیم، تمرین کنیم و تجربه کسب کنیم تا بتوانیم معاملات سودآوری را در بازار فارکس داشته باشیم و ریسک از دست دادن کل سرمایه خود را کنترل کنیم.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا برخی از بروکر های ایده آل برای فعالیت ایرانیان را خدمت شما معرفی کنیم. نکته مهم این است که به غیر از بروکر های معرفی شده، بروکر های دیگری هم هستند که به ایرانیان خدمات رسانی می کنند و می توانید از آن ها استفاده کنید؛ اما قبل از استفاده از هر بروکری مطمئن شوید که آن بروکر دارای معیار های مناسب است؛ به عبارتی، قبل از ثبت نام و واریز وجه به یک بروکر باید آن را از لحاظ های مختلف بررسی کنید. این بررسی باعث می شود که با خیال راحت به آن اعتماد کنید و سرمایه خود را به آن بروکر انتقال دهید. افراد بسیار زیادی بوده اند که دچار پروژه های کلاه برداری شده و سرمایه خود را از دست داده اند؛ زیرا بدون بررسی، یک بروکر را انتخاب کرده اند و سرمایه خود را به آن انتقال داده اند؛ اما آن بروکر، یک پروژه کلاه برداری از آب درآمده است؛ در نتیجه، باید به طور کامل یک بروکر را قبل از واریز وجه به آن بررسی کنیم.

پیشنهاد میکنم مطالعه کنید:

آموزش نصب متاتریدر 4 گام به گام و تصویری

5/5 - (2 امتیاز)
آموزش فارکس آشنایی با بازار فارکس جفت ارز یا Currency pair در فارکس چیست؟ اسپرد یا Spread در فارکس چیست؟ پیپ در فارکس (Pip) چیست؟ سشن های فارکس به وقت ایران لات در فارکس چیست و چگونه محاسبه میشود؟ لوریج در فارکس چیست؟ هج کردن در فارکس چیست؟ آموزش هج در فارکس انواع سفارشات در فارکس و نحوه استفاده از آنها بازیگران بازار فارکس چه کسانی هستند؟ بهترین بروکر های فارکس برای ایرانیان آموزش نصب متاتریدر (MetaTrader 4) به صورت تصویری آموزش حساب دمو در فارکس آموزش جامع بروکر آلپاری + ویدیو آموزش ثبت نام آموزش کامل سایت فارکس فکتوری باینری آپشن چیست؟ آموزش باینری آپشن آلپاری

آخرین مقالات مرتبط

پراپ تریدینگ چیست؟ بهترین پراپ تریدینگ برای ایرانیان

بسیاری از افراد پس از آموزش های لازم را سپری کرده و مهارت هایی معامله گری را کسب کرده اند؛ اما سرمایه اولیه برای شروع معامله گری را ندارند. در واقع، یکی از مهم ترین چالش های معامله گران (تریدر ها) برای شروع فعالیت در بازار های مالی، سرمایه اولیه می باشد؛ زیرا بدون آن […]

ادامه مطلب

تقویم اقتصادی فارکس امروز

همان طور که می دانید، یکی از عواملی که می تواند بازار های مالی از جمله فارکس را تحث تاثیر خود قرار دهد، اخبار و رویداد های مهم اقتصادی، سیاسی و… نیز می باشد. این موارد گاهی اوقات می توانند به قدری تاثیر گذار باشند که روند حرکتی نمودار را به طور کامل تغییر دهند؛ […]

ادامه مطلب

ریسک فری در فارکس چیست؟ آموزش استراتژی آن

بازار فارکس بزرگ ترین بازار مالی جهان است که معامله گران بسیار زیادی در آن به انجام فعالیت و معامله گری می پردازند. در فارکس می توان انواع معامله گران را مشاهده کرد؛ از معامله گران حرفه ای از جمله اساتید برجسته و پیشکسوت، موسسات بزرگ مالی و بانک ها گرفته تا معامله گران خرد […]

ادامه مطلب

دیدگاه‌ها

مشاهده نظرات بیشتر

دیدگاه خود را بنویسید

برای ثبت دیدگاه خود باید ثبت نام کنید یا وارد شوید.
آموزش فارکس آشنایی با بازار فارکس جفت ارز یا Currency pair در فارکس چیست؟ اسپرد یا Spread در فارکس چیست؟ پیپ در فارکس (Pip) چیست؟ سشن های فارکس به وقت ایران لات در فارکس چیست و چگونه محاسبه میشود؟ لوریج در فارکس چیست؟ هج کردن در فارکس چیست؟ آموزش هج در فارکس انواع سفارشات در فارکس و نحوه استفاده از آنها بازیگران بازار فارکس چه کسانی هستند؟ بهترین بروکر های فارکس برای ایرانیان آموزش نصب متاتریدر (MetaTrader 4) به صورت تصویری آموزش حساب دمو در فارکس آموزش جامع بروکر آلپاری + ویدیو آموزش ثبت نام آموزش کامل سایت فارکس فکتوری باینری آپشن چیست؟ آموزش باینری آپشن آلپاری

طراحی و توسعه توسط تیم فنی دلفین وست
تمامی حقوق محفوظ است.