بستن منو

آموزش حساب دمو در فارکس

تیم تحلیل دلفین وست
17 شهریور 1402

تصور کنید بدون اینکه سرمایه خود را وارد بازار فارکس کنید و روی آن ریسک کنید، می توانید با این بازار آشنا شوید، معامله انجام دهید، تمرین کنید، استراتژی های معاملاتی خود را تست کنید،تجربه کسب کنید. در واقع به کمک حساب دمو می توانید خود را محک بزنید و توانایی خود را برای فعالیت در این بازار تست کنید؛ زمانی که احساس کردید به آمادگی کامل رسیدید، حالا می توانید با خیال راحت سرمایه خود را وارد این بازار کنید و با پول واقعی شروع به انجام معامله کنید. حساب دمو  را می توان راهی ام برای شروع معامله گری در فارکس دانست و یکی از بهترین امکانات این بازار برای افراد تازه کار و حتی افراد حرفه ای است که استفاده از آن را به همه  پیشنهاد می کنیم.

در این مقاله قصد داریم تا آموزش افتتاح حساب دمو در فارکس را به شما آموزش دهیم، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

حساب دمو چیست؟

برای اینکه بتوانید به بازار متصل شوید و در آن به انجام معامله بپردازید، ابتدا باید یک حساب به نام خود افتتاح کنید. به طور کلی در بازار فارکس می توان دو نوع حساب افتتاح کرد؛ حساب واقعی و حساب دمو که فرق چندانی بین حساب واقعی با حساب دمو وجود ندارد؛ تنها و البته مهم ترین تفاوت بین دو نوع حساب در این است که موجودی حساب واقعی، پول واقعی است و به میزانی خواهد بود که به آن حساب واریز می کنید؛ اما موجودی در حساب دمو، پول غیر واقعی است و به میزان دلخواه خود می توانید موجودی حساب دمو را مشخص کنید.

با توجه به توضیحات بالا می توانیم حساب دمو یا حساب آزمایشی را اینگونه تعریف کنیم:

حساب دمو یکی از انواع حساب ها در بازار فارکس است که شما می توانید به صورت رایگان از طریق پلتفرم معاملاتی خود (مانند متاتریدر) یا از طریق بروکر ها به افتتاح یک حساب دمو بپردازید. همان طور که گفته شد، هیچ تفاوتی بین حساب واقعی با حساب دمو وجود ندارد و عملا می توان آن را یک کپی از حساب واقعی دانست؛ در نتیجه، در حساب دمو مانند حساب واقعی می توانید به تمام ابزار های معاملاتی و نمودار هایی که در بازار وجود دارد، دسترسی داشته باشید. هنگام افتتاب حساب دمو می توانید موجودی حساب را به طور دلخواه مشخص کنید، اهرم (لوریج) حساب را به طور دلخواه مشخص کنید و پس از افتتاح حساب می توانید از آن استفاده کنید.

با استفاده از حساب دمو می توانیم با رابط کاربری پلتفرم معاملاتی آشنا شویم، ابزار های معاملاتی را تست می کنیم، استراتژی و موارد یاد گرفته خود را امتحان می کنیم، تمرین می کنید و تجربه کسب می کنیم تا آمادگی کامل برای انجام معامله با پول واقعی در حساب واقعی را بدست آوریم.

تنها نکته منفی حساب های دمو را می توان عدم درگیر شدن احساساست معامله گران حین انجام معامله دانست. در واقع، در حساب های دمو به این دلیل که معامله گران با پول غیر واقعی اقدام به انجام معامله می کنند، نمی توانند استرس، اضطراب، ترس، طمع یا هر حس دیگری که معامله گران هنگام انجام معامله با پول واقعی احساس می کنند را تجربه کنند. همچنین برخی از حساب های دمو هستند که دارای مدت زمان مشخصی هستند؛ به عنوان مثال، ممکن است یک حساب دمو دارای مدت زمان 30 روزه باشد و پس از 30 روز از دسترس کاربر خارج شود.

برای افتتاح حساب دمو می توان از دو راه می توان اقدام کرد که عبارت اند از:

افتتاح حساب دمو از در متاتریدر 4

برای اینکه بتوانیم از طریق پلتفرم معاملاتی یک حساب دمو افتتاح کنیم، ابتدا باید پلتفرم معاملاتی مربوطه را دانلود و نصب کنیم ( برای دانلود متاتریدر می توانید از سایت بروکر های آلپاری یا آمارکتس استفاده کنید). پس از دانلود و نصب پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4، وارد آن شوید و از طریق نوار بالایی روی گزینه file کلیک کنید؛ سپس  روی گزینه open an account کلیک کنید؛ در صفحه باز شده می توانید یک نوع خاص از حساب های دمو را انتخاب کنید که در هر بروکر ممکن است چند نوع مختلف از حساب دمو ارائه شود و هر کدام دارای یک سری موارد خاص مانند اسپرد پایین تر، لوریج بالاتر و… باشند؛ به عنوان مثال، در بروکر آلپاری می توانید یک حساب دمو به صورت nano، standard، ecn و pro-ecn را انتخاب کنید. پس از اینکه حساب دمو مورد نظر خود را انتخاب کرید، روی گزینه next کلیک کنید؛ در صفحه بعد گزینه new demo account انتخاب کرده و روی گزینه next کلیک کنید. در صفحه بعدی باید اطلاعتی از جمله نام، ایمیل شماره، تماس تماس، نوع ارزی که در حساب خود داریم (مثلا موجودی حساب ما دلار باشد یا یورو)، مقدار موجودی، اهرم (لوریج) مورد نظر خود را برای حساب انتخاب کنید و در نهایت تیک توافق با موارد بالا را  بزنید. در صحفه بعد مشاهده می کنید که حساب شما با مشخصاتی که وارد کرید، افتتاح شده است و با کلیک روی گزینه finish می توانید وارد حساب دمو خود شوید. دقت داشته باشید که در این صفحه اطلاعت ورودی شما به حساب نوشته شده است و باید آن ها را یادداشت کنید که در صورت ورود به حساب دمو خود دچار مشکل نشوید )اطلاعاتی که باید یادداشت کنید عبارت انداز: login – password – server).

در ادامه می توانید تصاویر های مراحل گفته شده در بالا را به ترتیب مشاهده کنید.

  1. از منوی فایل Open an Account را انتخاب کنید.

آموزش افتتاح حساب دمو در فارکس 1

2. بروکر خود را انتخاب کنید.

آموزش افتتاح حساب دمو در فارکس 2

3. گزینه New demo Account را انتخاب کنید.

آموزش افتتاح حساب دمو در فارکس 3

4. مشخصات خود را تکمیل کنید.

آموزش افتتاح حساب دمو در فارکس 4

5. قبت نام شما تکمیل شده و نام کاربری و رمزعبور به شما نمایش داده میشود.

آموزش افتتاح حساب دمو در فارکس 5

در صورتی که بخواهید روی یک سیستم دیگر حساب خود را باز کنید، می توانید مانند تصاویر زیر عمل کنید.

حساب دمو فارکس

ورود به حساب دمو فارکس

 

افتتاح حساب دمو در بروکر آلپاری

برای اینکه بتوانیم یک حساب دمو از طریق بروکر افتتاح کنیم، ابتدا باید در بروکر موردنظر ثبت نام کنیم و مراحل احراز هویت خود را تا حد لازم پیش ببریم.  پس از اینکه ثبت نام خود را انجام دادید، وارد حساب کاربری خود شوید و در منوی سمت راست در بخش افتتاح حساب روی گزینه فارکس، فلزات و CFD کلیک کنید. در صحفه باز شده باید حساب دمویی که می خواهید ایجاد کنید را روی حالت معامله مستقل قرار دهید و سپس نوع حساب را هم روی حالت مجازی قرار دهید (حالت مجازی همان حساب دمو محسوب می شود). سپس در ادامه می توانید نوع حساب دمو خود را از بین حالت های standard، ecn و pro-ecn را انتخاب کنید (در کنار این حالت ها مشاهده می کنیده که mt4 وmt5  نوشته شده است که mt4 مخف متاتریدر 4 و mt5 مخفف متاتریدر 5 است و باید نوع حسابی که باز می کنید با نسخه پلتفرم معاملاتی شما یکی باشد). سپس در گزینه بعدی می توانید نوع موجودی حساب خود را ازبین دلار و یور انتخاب کنید؛ سپس در گزینه بعدی می توانید موجودی حساب خود را وارد کنید و در نهایت روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید تا حساب دمو شما ایجاد شود. در صحفه بعدی مشاهده می کنید که حساب شما با مشخصاتی که وارد کرید، افتتاح شده است. دقت داشته باشید که در این صفحه اطلاعت ورودی شما به حساب نوشته شده است و باید آن ها را یادداشت کنید که در صورت ورود به حساب دمو خود دچار مشکل نشوید (اطلاعاتی که باید یادداشت کنید عبارت انداز: login – password – server). حال که اطلاعات ورود به حساب خود را دریافت کردید، باید وارد پلتفرم معاملاتی خود شوید؛ سپس از طریق نوار پایینی روی گزینه connection status کلیک کنید. در صحفه باز شده روی گزینه login کلیک کنید و اطلاعات ورود به حساب خود را وارد نمایید.

در ادامه می توانید تصاویر های مراحل گفته شده در بالا را به ترتیب مشاهده کنید.

مانند تصاویر زیر، در صورتی که از قبل در بروکر ثبت نام کردید، گزینه ورود به کابین شخصی انتخاب کنید و در صورتی که از قبل در بروکر ثبت نام نکردید، گزینه ثبت نام را انتخاب کرده و ثبت نام خود را انجام دهید.

حساب دمو آلپاری

آلپاری فارکس

 

چگونه در فارکس حساب دمو باز کنیم

افتتاح حساب دمو

همانطور که در روش قبل گفته شد، پس از اینکه اطلاعات ورود به حساب خود را دریافت کردید، باید وارد پلتفرم معاملاتی خود شوید و از طریق نوار پایینی روی گزینه connection status کلیک کنید. در صفحه باز شده روی گزینه login کلیک کنید و اطلاعات ورود به حساب خود را وارد نمایید.

مزایای حساب دمو فارکس

تا بدین جای مقاله با حساب دمو و نحوه افتتاح آن آشنا شدیم؛ اما نکته مهم این است که بسیاری از معامله گران فعالیت در حساب دمو را یک کار بی ارزش می دانند؛ در حالی که یکی از راه های رسیدن به موفقیت در بازار فارکس را می توان استفاده از حساب دمو دانست. در واقع می توان اینگونه توضیح داد که افراد تازه کار و مبتدی به کمک حساب دمو می توانند آموخته های خود را تست کنند، تمرین کنند، اشتباهات خود را اصلاح کنند و زمانی که به آمادگی کامل رسیدن، حساب واقعی خود را افتتاح کنند تا بتوانند معاملات سودآوری را انجام دهند. از طرف دیگر، حساب دمو  می تواند برای معامله گران حرفه ای هم مفید باشد. معامله گران حرفه ای ممکن است پس از مدتی در روش ها و استراتژی های خود دچار مشکل شوند و بازدهی آن ها کاهش یابد؛ در نتیجه، معامله گران حرفه ای باید به بررسی دوباره استراتژی خود بپردازند و برای رفع مشکل پیش آمده در استراتژی خود اقدام کنند یا موارد جدیدی در صورت نیاز به استراتژی خود اضافه کنند. حال اگر یک معامله گر حرفه ای بخواهد چنین تغییراتی را در استراتژی خود ایجاد کند، بهتر است از یک حساب دمو استفاده کند یا یک حساب واقعی؟ قطعا استفاده از حساب دمو منطقی تر بنظر میرسد؛ زیرا به معامله گر کمک می کند که بدون از دست دادن پول خود، مشکل ایجاد شده را بررسی و رفع کند.

معامله در بازار فارکس

به طور کلی معامله در بازار فارکس دارای ریسک ها و خطرات خاص خود هست؛ در نتیجه، نباید بدون آموزش و بدون تخصص کافی وارد چنین بازاری شد. فعالیت بدون تخصص در این بازار ممکن است باعث شود که سرمایه خود که با هزار زحمت کسب کرده ایم را از دست بدهیم؛ در نتیجه، قبل از اینکه بخواهیم با سرمایه اصلی خود در بازار فارکس به انجام معامله بپردازیم، ابتدا باید روی آموزش خود کار کنیم تا به تخصص کافی در زمینه معامله گری برسیم. پس از متخصص شدن در معامله گری می توانیم با خیال آسوده و راحت تری نسبت به شرایط اولیه خود وارد بازار فارکس شویم و در چنین شرایطی رسیدن به سود مستمر و درآمد دلاری برای ما بسیار راحت تر خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را با حساب دمو و نحوه افتتاح حساب آن آشنا کنیم. حساب دمو را می توان یکی از مهم ترین امکانات بازار فارکس دانست که استفاده از آن را برای هر معامله گری مفید است. حساب دمو می تواند به بهینه شدن استراتژی های شما کمک کند تا سودآوری خود را افزایش دهید. به کمک حساب دمو می توانیم استراتژی خود را تست کنیم، تمرین کنیم، مواردی را به آن اضافه کنیم یا مواردی را از آن کم کنیم؛ در نتیجه، قدرت و کارایی آن را نباید دستم بگیریم.

5/5 - (5 امتیاز)
آموزش فارکس آشنایی با بازار فارکس جفت ارز یا Currency pair در فارکس چیست؟ اسپرد یا Spread در فارکس چیست؟ پیپ در فارکس (Pip) چیست؟ سشن های فارکس به وقت ایران لات در فارکس چیست و چگونه محاسبه میشود؟ لوریج در فارکس چیست؟ هج کردن در فارکس چیست؟ آموزش هج در فارکس انواع سفارشات در فارکس و نحوه استفاده از آنها بازیگران بازار فارکس چه کسانی هستند؟ بهترین بروکر های فارکس برای ایرانیان آموزش نصب متاتریدر (MetaTrader 4) به صورت تصویری آموزش حساب دمو در فارکس آموزش جامع بروکر آلپاری + ویدیو آموزش ثبت نام آموزش کامل سایت فارکس فکتوری باینری آپشن چیست؟ آموزش باینری آپشن آلپاری

آخرین مقالات مرتبط

پراپ تریدینگ چیست؟ بهترین پراپ تریدینگ برای ایرانیان

بسیاری از افراد پس از آموزش های لازم را سپری کرده و مهارت هایی معامله گری را کسب کرده اند؛ اما سرمایه اولیه برای شروع معامله گری را ندارند. در واقع، یکی از مهم ترین چالش های معامله گران (تریدر ها) برای شروع فعالیت در بازار های مالی، سرمایه اولیه می باشد؛ زیرا بدون آن […]

ادامه مطلب

تقویم اقتصادی فارکس امروز

همان طور که می دانید، یکی از عواملی که می تواند بازار های مالی از جمله فارکس را تحث تاثیر خود قرار دهد، اخبار و رویداد های مهم اقتصادی، سیاسی و… نیز می باشد. این موارد گاهی اوقات می توانند به قدری تاثیر گذار باشند که روند حرکتی نمودار را به طور کامل تغییر دهند؛ […]

ادامه مطلب

ریسک فری در فارکس چیست؟ آموزش استراتژی آن

بازار فارکس بزرگ ترین بازار مالی جهان است که معامله گران بسیار زیادی در آن به انجام فعالیت و معامله گری می پردازند. در فارکس می توان انواع معامله گران را مشاهده کرد؛ از معامله گران حرفه ای از جمله اساتید برجسته و پیشکسوت، موسسات بزرگ مالی و بانک ها گرفته تا معامله گران خرد […]

ادامه مطلب

دیدگاه‌ها

مشاهده نظرات بیشتر

دیدگاه خود را بنویسید

برای ثبت دیدگاه خود باید ثبت نام کنید یا وارد شوید.
آموزش فارکس آشنایی با بازار فارکس جفت ارز یا Currency pair در فارکس چیست؟ اسپرد یا Spread در فارکس چیست؟ پیپ در فارکس (Pip) چیست؟ سشن های فارکس به وقت ایران لات در فارکس چیست و چگونه محاسبه میشود؟ لوریج در فارکس چیست؟ هج کردن در فارکس چیست؟ آموزش هج در فارکس انواع سفارشات در فارکس و نحوه استفاده از آنها بازیگران بازار فارکس چه کسانی هستند؟ بهترین بروکر های فارکس برای ایرانیان آموزش نصب متاتریدر (MetaTrader 4) به صورت تصویری آموزش حساب دمو در فارکس آموزش جامع بروکر آلپاری + ویدیو آموزش ثبت نام آموزش کامل سایت فارکس فکتوری باینری آپشن چیست؟ آموزش باینری آپشن آلپاری

طراحی و توسعه توسط تیم فنی دلفین وست
تمامی حقوق محفوظ است.