بستن منو

آموزش سایت ره آورد 365

تیم تحلیل دلفین وست
3 شهریور 1402

یکی از مهم ترین سایت ها و پلتفرم هایی که برای بازار بورس ایران وجود دارد، سایت ره آورد است. این سایت یکی از اولین و بزرگ ترین پلتفرم ها برای تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، اخبار، آموزش و…. در زمینه بازار های مالی به خصوص بازار بورس است. ره آورد براساس سایت تریدینگ ویو (tradingview.com) ساخته شده است و به کاربران اجازه می دهد با ایجاد یک حساب کاربری برای خود از امکانات آن استفاده کنند. در ادامه به بررسی نحوه کار با سایت ره آورد می پردازیم؛ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

درباره ره آورد

آموزش ره آورد

ره آورد یکی از محصولات شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا است که از سال 1389 با مجوز پردازش اطلاعات مالی از سازمان بورس اوراق بهادار و عضو شرکت‏‌های دانش بنیان، فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در سال 1395 توانست سایت ره آورد را ارائه دهد که یکی از اولین و بزرگ ترین پلتفرم ها در زمینه بازار های مالی به خصوص بازار بورس است. هم اکنون این سایت دارای بیش از 300 هزار کاربر است که به آنان خدمات رسانی می کند.

برخی از مهم ترین امکانات سایت ره آورد عبارت انداز:

شبکه اجتماعی برای گفتگو و تبادل تحلیل های معامله گران.

فیلتر شرکت ‌ها براساس معیار های متنوع و دلخواه.

سیستم مدیریت هشدار برای هر نماد.

ارائه گزارشات از بازارهای مالی و ارائه صورت های مالی شرکت ها.

پشتیبانی قوی برای رفع مشکلات کاربران.

هدف ره ‌آورد ایجاد سایتی برای رفع تمام نیازهای معامله گران بازارهای مالی است، به طوری که آنان به سایت یا پلتفرم دیگری نیاز نداشته باشند. در ادامه به بررسی بخش های مهم و پرکاربرد سایت ره آورد می پردازیم.

ثبت نام در ره آورد

برای اینکه بتوانید راحت تر از امکانات سایت ره آورد استفاده کنید؛ ابتدا باید در این سایت ثبت نام کنید. پس از اینکه وارد سایت ره آورد به آدرس (rahavard365.com) شوید، سپس در صفحه نخست از نوار بالایی روی گزینه ورود/عضویت کلید کنید.

 

پس از اینکه روی گزینه ورود/عضویت کلیک کردید، با صحفه زیر روبه رو می شوید. اگر قبلا در این سایت ثبت نام نکرده اید، شماره همراه خود را وارد می کنید و روی گزینه ادامه کلیک می کنید.

پس از کلیک روی گزینه ادامه با صفحه زیر مواجه می شوید. رمز یک بار مصرفی که به شماره همراه شما ارسال شده است را در کادر مشخص وارد کنید و گزینه ثبت نام را بزنید.

پس از کلیک روی گزینه ثبت نام، ثبت نام شما انجام می شود. حال می توانید حساب کاربری خود را در نوار بالایی در سمت چپ مشاهده کنید. با کلیک روی آن می توانید به گزینه هایی که در تصویر زیر مشاهده می کنید، دسترسی داشته باشید. این گزینه ها مربوط به ویرایش حساب کاربری، خرید اشتراک، خروج از حساب کاربری و… هستند.

اگر از قبل در سایت ثبت نام کرده باشید، نیازی به ثبت نام دوباره نیست. می توانید روی گزینه ورود/عضویت کلیک کنید؛ مانند تصویر زیر، شماره همراه خود را وارد کنید.

همانند تصویر زیر، پس از اینکه شماره همراه خود را وارد کردید، در صفحه بعدی با وارد کردن رمز عبور خود می توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

بخش های مختلف سایت ره آورد

سایت ره آورد دارای امکانات زیادی از که می توانید از آن ها استفاده کنید. از طریق نوار بالایی می توانید به بخش های زیر دسترسی داشته باشید:

بازار ها

با قرار دادن نشانگر موس روی گزینه بازارها می توانید به مواردی از جمله انواع شاخص های بورسی، سهام ها، اوراق ها، صندوق های بورسی، نرخ ارز ها، ارزهای دیجتال و… دسترسی داشته باشید.

به عنوان مثال، همانطور که در تصویر زیر مشاهده کنید، با کلیک روی گزینه شاخص می توانید به انواع شاخص های بورسی مانند شاخص کل هم وزن و اطلاعاتی درمورد آن ها دسترسی داشته باشید.

 

با کلیک روی نام هر کدام از آن ها می توانید به اطلاعات بیشتری از آن ها دسترسی داشته باشید.

به عنوان مثال، با کلیک روی شاخص کل هم وزن می توانید وارد صفحه مخصوص به این شاخص شوید و به اطلاعاتی از جمله نمودار آن، نظرات و گفتگو و… دسترسی داشته باشید.

در تصویر زیر می توانید صفحه مربوط به شاخص کل هم وزن را مشاهده کنید.

مهم ترین بخش در صفحه هر سهم یا شاخص را می توان نمودار آن دانست. شما در بخش نمودار می توانید از تمامی ابزار های تحلیل تکنیکال استفاده کنید. با کلیک روی گزینه نمودار پیشرفته می توانید به تمامی ابزار های تحلیل تکنیکال دسترسی داشته باشید و به تحلیل نمودار مورد نظر خود بپردازید.

به عنوان مثال، در تصویر زیر می توانید نمودار شاخص کل هم وزن را مشاهده کنید. در نوار بالایی و در نوار سمت چپ می توانید به ابزار های تحلیلی دسترسی دارید؛ در سمت راست، مقدار تغییرات و در پایین نمودار، تاریخ را مشاهده می کنید.

 

مهم ترین ابزار ها در نوار بالایی (از سمت چپ) عبارت انداز:

  • تایم فریم: می توانید نمودار ها را در تایم فریم های مختلف از هفتکی تا دقیقه ای مشاهده کنید.
  • نوع نمودار: می توانید نمودار ها را به صورت خطی، میله ای و کندلی مشاهده کنید.
  • مقایسه دو نمودار متفاوت با هم در یک قاب: با جستجوی نماد هر شاخص یا سهم دیگری می توانید نمودار آن را به نموداری که در حال تحلیل آن هستید، اضافه کنید و آن ها را باهم مقایسه کنید.
  • اندیکاتور: اندیکاتور ها را می توان ابزاری دانست که در تحلیل به ما کمک می کنند. دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از آن ها اطلاعات مفیدی را در اختیار ما قرار می دهند. با استفاده از آن ها می توانیم نمودار مورد نظر خود را راحت تر و بهتر تحلیل کنیم.

مهم ترین ابزار ها در نوار سمت چپ (از سمت بالا به پایین) عبارت انداز:

  • خط: به کمک این بخش می توانید خطوط مختلفی را از جمله خطوط افقی، عمودی را روی نمودار قیمتی خود رسم کنید.
  • چنگال و فیبوناچی: چنگال و فیبوناچی را می توان از مهم ترین ابزار های تحلیل تکنیکال دانست که در این بخش به انواع آن ها از جمله فیبوناچی دو نقطه ای و فیبوناچی سه نقطه ای نیز دسترسی خواهید داشت.
  • اشکال: می توانید با کمک آن به رسم انواع اشکال از جمله مستطیل و مثلث بر روی نمودار خود بپردازید.
  • نوشته: به کمک آن می توانید نوشته هایی را روی نمودار خود داشته باشید.
  • الگو ها و امواج الیوت: در این بخش می توانید به برخی از الگو خای کلاسیک، الگو های هارمونیک و امواج الیوت دسترسی داشته باشید.
  • انجام معاملات فرضی و ابزار اندازه گیری: به کمک ابزار این بخش می توانید معاملات فرضی را روی نمودار مورد نظر خود انجام دهید. همچنین، می توانید به اندازه گیری فاصله های مشخصی روی نمودار بپردازید.

ابزارها

با قرار دادن نشانگر موس روی گزینه ابزارها می توانید به مواردی از جمله نقشه بازار بورس، فیلتر، ویجت ها، دیده بان و… دسترسی داشته باشید.

به عنوان مثال، همانطور که در تصویر زیر مشاهده کنید، با کلیک روی گزینه نقشه بازار می توانید نقشه و شرایط کلی بازار بورس را براساس فیلتر های دلخواه خود مشاهده کنید. با نگه داشتن نشانگر خود روی نام هر سهم می توانید به اطلاعاتی از آن سهم مانند قیمت آن، درصد تغییرات، ارزش معاملات آن و اطلاعاتی از هم گروهی های آن دسترسی داشته باشید.

گفتگو

این بخش را می توان مانند یک شبکه اجتماعی در نظر گرفت. کاربران سایت می توانند در این بخش تحلیل های خود را به اشتراک بگذاراند، نظر خود را درمورد تحلیل دیگران ارسال کنند و به نوعی با یک دیگر در تعامل باشند.

به عنوان مثال، همانطور که در تصویر زیر مشاهده کنید، می توانید تحلیل یکی از کاربران سایت را روی شاخص کل بورس را می بینید و می توانید نظر خود را در مورد آن بنویسید.

بولتن

با کلیک روی گزینه بولتن می توانید به اطلاعات، تحلیل ها و گزارش‌ های پردازش ‌شده توسط تیم ره ‌آورد یا سایر مجموعه‌ های معتبر در بازار بورس ایران دسترسی داشته باشید و از آن ها استفاده کنید. استفاده از این اطلاعات و تحلیل ‌ها به شما کمک می ‌کند  تا تصمیم‌ های بهتری برای انجام معاملات خود بگیرید.

در تصویر زیر می توانید بخش بولتن سایت ره آورد را مشاهده کنید. پست آخری که در این بخش گذاشته شده، سیگنال های خرید و فروش برای تاریخ 19 تیر 1402 بوده است. با کلیک روی آن می توانید به سیگنال ها ارائه شده در آن پست دسترسی داشته باشید.

بیشتر

با قرار دادن نشانگر موس روی گزینه بیشتر می توانید به مواردی از جمله اخبار، اطلاعیه کدال، بلاگ، آکادمی، پشتیبانی و… دسترسی داشته باشید.

به عنوان مثال، با کلیک روی گزینه اخبار می توانید به جدیدترین اخبار بازار بورس دسترسی داشته باشید. همچنین، می توانید براسا فیلتری که در سمت چپ قرار گرفته، منابع خبری اعلام کننده خبر را مشخص کنید.

جستجو

با کلیک روی گزینه جستجو می توانید نام نماد، نام شرکت یا شاخص مورد نظر خود را تایپ کنید تا بتوانید وارد صفحه مخصوص به آن شوید. به عنوان مثال، در تصویر زیر مشاهده می کنید که نماد شرکت ایران خودرو (خودرو) را در کادر جستجو تایپ کردیم (تصویر1). پس از اینکه نماد مورد نظر یافت شد، با کلیک روی آن می توانید وارد صفحه مخصوص به آن شویم (تصویر2).

تفاوت بین نسخه رایگان، استاندارد و پیشرفته سایت ره آورد

هنگامی که در سایت ره آورد ثبت نام می کنید، نسخه رایگان آن در اختیار شما قرار می گیرد؛ اما برای استفاده از برخی امکانات این سایت لازم است کاربران نسخه استاندارد یا پیشرفته را خریداری نمایند. اشتراک نسخه های استاندارد یا پیشرفته به صورت 1 ماهه ماهه و 10 ماهه است که حالت 10 ماهه آن با 2 ماه رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد و به صورت 12 ماهه حساب می شود.

تفاوتهای نسخه پیشرفته و استاندارد سایت ره آورد را می توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را با سایت ره آورد و بخش های مهم آن آشنا کنیم. سایت ره آورد را می توان از مهم ترین سایت هایی دانست که علاقه مندان و فعالین بازار بورس از آن استفاده می کنند. با استفاده از ابزارها و بخش های مختلف این سایت می ‌توانید تحلیل های راحت تری انجام دهید.

چقدر مفید بود؟
آموزش بورس بورس چیست؟ معرفی انواع بازارهای بورسی در ایران آموزش ثبت نام در سجام و احراز هویت غیرحضوری بهترین کارگزاری بورس در ایران کدام است؟ سبد گردانی در بورس چیست؟ قرارداد اختیار معامله در بورس چیست؟ شاخص کل و شاخص کل هم وزن در بورس چیست؟ خرید پله ای در بورس چیست؟ آموزش رایگان فیلترنویسی در بورس تهران بهترین صندوق های سرمایه گذاری با سود بالا کدامند؟ کارگزار ناظر کیست و چگونه میتوانیم آن را تغییر دهیم؟ آموزش تحلیل فاندامنتال بورس افزایش سرمایه و انواع روش های آن صورت های مالی و انواع آن آموزش سایت TSETMC دیده بان بورس آموزش سایت ره آورد 365 مهمترین اصطلاحات بازار بورس

آخرین مقالات مرتبط

آموزش ثبت نام در سجام و احراز هویت غیرحضوری

بازار بورس را می توان بزرگ ترین بازار مالی کشور دانست که فعالیت در آن می تواند سود های بسیار زیادی را برای سرمایه گذاران خود به ارمغان بیاورد؛ البته با در نظر گرفتن اینکه سرمایه گذاران با دانش و تخصص کافی وارد این بازار شده اند. به هر ترتیب، بازار بورس یکی بهترین گزینه […]

ادامه مطلب

بهترین کارگزاری بورس در ایران کدام است؟

کارگزاری ها در بازار بورس اوراق بهادر نقش مهمی در انجام معاملات بین خریداران و فروشندگان دارد. در واقع می توان آن ها را واسطه ای بین خریداران و فروشندگان دانست و برای اینکه کاربران حقیقی یا حقوقی بتوانند سهامی را خریداری کنند یا بفروش برسانند، باید از طریق یک کارگزاری اقدام کنند؛ زیرا معاملات […]

ادامه مطلب

دیدگاه‌ها

مشاهده نظرات بیشتر

دیدگاه خود را بنویسید

برای ثبت دیدگاه خود باید ثبت نام کنید یا وارد شوید.
آموزش بورس بورس چیست؟ معرفی انواع بازارهای بورسی در ایران آموزش ثبت نام در سجام و احراز هویت غیرحضوری بهترین کارگزاری بورس در ایران کدام است؟ سبد گردانی در بورس چیست؟ قرارداد اختیار معامله در بورس چیست؟ شاخص کل و شاخص کل هم وزن در بورس چیست؟ خرید پله ای در بورس چیست؟ آموزش رایگان فیلترنویسی در بورس تهران بهترین صندوق های سرمایه گذاری با سود بالا کدامند؟ کارگزار ناظر کیست و چگونه میتوانیم آن را تغییر دهیم؟ آموزش تحلیل فاندامنتال بورس افزایش سرمایه و انواع روش های آن صورت های مالی و انواع آن آموزش سایت TSETMC دیده بان بورس آموزش سایت ره آورد 365 مهمترین اصطلاحات بازار بورس

طراحی و توسعه توسط تیم فنی دلفین وست
تمامی حقوق محفوظ است.