بستن منو

چه موقع طلا و سکه بخریم؟ بهترین زمان خرید طلا در سال 1402

تیم تحلیل دلفین وست
8 شهریور 1402

با افزایش قیمت طلا در سال های گذشته، احتمالا شما هم به دنبال سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه هستید، اما نمیدانید که بهتر است چه موقع طلا بخریم؟ طلا در پرتفوی بسیاری از سرمایه گذاران جای دارد. این فلز گرانبها در مواقع بحران های اقتصادی و تورم های شدید، بسیار باثبات عمل میکند. ترید طلا نسبت به سرمایه گذاری بلند مدت آن، مشکل‌تر است چون به طور کلی دارایی ها در کوتاه مدت نوسان قیمتی شدیدتری را تجربه میکنند. برای اینکه بتوانید بیشترین سود را از خرید و فروش طلا کسب کنید، باید بهترین زمان خرید طلا را تشخیص دهید و بدانید چه روزی برای خرید طلا مناسب است؟

بهترین زمان خرید طلا

تعیین بهترین زمان خرید طلا و سکه امری قطعی نیست، اما توجه به این نکات میتواند به کسب سود بیشتر در معاملات طلا کمک کند:

تحلیل تکنیکال طلا

تحلیل قیمت اونس جهانی و طلای داخلی، مطمئن ترین روش برای پیش بینی قیمت طلا و انتخاب بهترین زمان برای ترید طلا است. برای پیش بینی درست قیمت طلا و سکه باید در حوزه تحلیل تکنیکال دانش کافی داشته باشید و بتوانید نمودارها و چارت های بازار طلا را تحلیل کنید.

قیمت اونس طلا

وقتی قیمت اونس طلا افزایش یا کاهش می یابد، در مدت زمان اندکی این تغییر قیمت به سایر کشورها نفوذ میکند و قیمت طلا را تغییر میدهد. بنابراین برای تشخیص بهترین زمان خرید طلا یا فروش آن باید نیم نگاهی به قیمت طلای جهانی داشته باشید.

قیمت دلار

نوسان قیمت دلار بیشترین تاثیر را روی قیمت طلا و سکه در ایران دارد. افزایش قیمت دلار یا کاهش قیمت آن در کمتر از یک هفته بر قیمت طلا تاثیر میگذارد. بنابراین برای تعیین بهترین زمان خرید طلا باید قیمت دلار را بررسی کنید.

پیش بینی قیمت طلا امروز

میزان عرضه و تقاضا

اساس کلیه نوسانات قیمتی طلا یا هر دارایی دیگری، عرضه و تقاضاست. وقتی عرضه طلا در بازار داخلی بیشتر از تقاضای آن باشد، این فلز با کاهش قیمت رو به رو خواهد شد. و برعکس، اگر تقاضا بر عرضه پیشی بگیرد، قطعا شاهد افزایش قیمت طلا خواهیم بود. البته برآورد میزان عرضه و تقاضا، کار بسیار دشواری است.

تحلیل فاندامنتال طلا

رویدادهای سیاسی-اقتصادی روی قیمت اونس طلا و قیمت طلای داخلی تاثیرگذار است. برای مثال همه‌گیری کرونا باعث کاهش قیمت اکثر دارایی ها از جمله طلا شد. یا کشف معدن طلای جدید و عرضه بیشتر طلا میتواند بازار طلا را دچار نوسان کند. بنابراین باید اخبار سیاسی و اقتصادی را پیگیری کنید و در تحلیل و پیش بینی خود آنها را لحاظ کنید.

اثرات بانک مرکزی و صندوق بین المللی پول را نیز در تعیین قیمت طلا نمیتوان نادیده گرفت. بانک مرکزی همواره به دنبال مهار تورم و ثابت نگه داشتن قیمت ارز و طلاست. بنابراین بررسی عملکرد نهادهای اقتصادی برای پیش بینی قیمت طلای داخلی لازم است.

کی طلا بخریم کی بفروشیم؟

خرید طلا بهترین روش فرار از تورم و حفظ ارزش دارایی در بلند مدت است. زمانیکه سایر بازارهای مالی مثل بورس و ارز دیجیتال و.. نزولی هستند، خروج از بازار و سرمایه گذاری در طلا انتخاب امن تری است. به طور کلی بازار طلا و سکه برای آن دسته از سرمایه گذارانی که به دنبال بازارهای مالی کم ریسک هستند، مناسب تر است.

بهترین زمان خرید سکه

برای نوسان گیری طلا، خرید سکه انتخاب بهتری از طلا است. با اینکه قیمت آنها برابر است اما در هنگام فروش، سود سکه بیشتر از طلا خواهد بود. طلا همواره شامل کارمزد است و اگر طلای زینتی خریداری کنید، باید اجرت ساخت آن را بپردازید. بنابراین در نهایت هزینه‌ای بیشتر از ارزش واقعی طلا می‌پردازید و هنگام فروش نیز هزینه کارمزد به شما تعلق نمیگیرد. بنابراین اگر استفاده زینتی از طلا برای شما اهمیتی ندارد، خرید سکه برای سرمایه گذاری بهتر است.

بهترین سکه برای سرمایه گذاری

چه ساعتی از روز طلا بفروشیم؟

با این وجود که قیمت طلا در ساعات اولیه روز در سایت ‌ها و خبرگزاری ‌های مختلف قابل مشاهده است، اما طلافروشان از اعلام قیمت طلا در ساعات اولیه روز امتناع می کنند و معمولا اعلام قیمت نهایی زودتر از ساعت 11 انجام نمیشود. به نظر میرسد ساعت 4 عصر تا 8 شب بهترین زمان برای خرید طلا است. البته نمیتوان به صورت قطعی درباره آن نظر داد.

بیشتر طلافروشی ها فعالیت خود را از ساعت 10 صبح شروع می کنند و تا 12 ظهر پاسخگوی مشتریان هستند و عصر‌ها هم از 4 بعدازظهر تا 9 شب آماده خرید و فروش هستند.

بهترین زمان خرید و فروش طلا

به طور کلی ساعتی را برای خرید طلا انتخاب کنید که بازار از ثبات کافی برخوردار باشد و نوسانات شدید نداشته باشد. تجربه نشان می ‌دهد قیمت طلا در ساعات آغازین و پایانی روز با هم تفاوت دارد. اکثر معامله گران طلا معتقدند که قیمت‌ طلا در ساعات اولیه روز موثق نیست و نمی ‌تواند خیلی قابل اعتماد باشد.

اگر قصد خرید و فروش طلا و سکه دارید، دوره جامع طلا به شما تمام پیش نیازهای لازم برای سرمایه گذاری در طلا را آموزش میدهد. همچنین پیشنهاد میکنم قبل از خرید طلا، تحلیل قیمت طلا در هفته آینده را مطالعه کنید:

3.8/5 - (16 امتیاز)
سرمایه گذاری در طلا بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلندمدت راهنمای جامع خرید طلای آب شده راهنمای خرید سکه: بهترین سکه برای سرمایه گذاری کدام است؟ خرید طلای دست دوم بهتر است یا سکه؟ چه موقع طلا و سکه بخریم؟ بهترین زمان خرید طلا در سال 1402 15 روش مطمئن تشخیص طلا از بدل: چگونه طلا را تشخیص دهیم؟ دلار فردایی چیست؟ همه چیز درباره معاملات فردایی طلا و ارز حباب سکه چیست و چگونه آن را محاسبه کنیم؟

آخرین مقالات مرتبط

راهنمای جامع خرید طلای آب شده

در طول تاریخ، همیشه طلا یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری بوده که به روش های مختلفی می توان روی طلا به سرمایه گذاری بپرداخت. یکی از بهترین روش های برای سرمایه گذاری روی طلا، خرید طلای آب شده است؛ اما نکات مهمی درباره آموزش خرید و فروش طلا آب شده وجود دارد […]

ادامه مطلب

بررسی بهترین صندوق های سرمایه گذاری در طلا

خرید و سرمایه گذاری در طلا همواره یکی از بهترین، امن ترین و البته سودآور ترین روش های سرمایه گذاری بوده که میان مردم بسیار رایج است. به طور کلی، برای خرید و سرمایه گذاری در طلا دو روش اصلی فیزیکی و غیر فیزیکی نیز وجود دارد که هر کدام به چند دسته تقسیم می […]

ادامه مطلب

راهنمای خرید سکه: بهترین سکه برای سرمایه گذاری کدام است؟

قبل از خرید سکه به عنوان پس انداز یا به قصد سرمایه گذاری، باید موارد مختلفی را بررسی کنید. یکی از مزیت های سکه این است که می توانید مطابق با بودجه خود اقدام به تهیه سکه در ابعاد و قیمت های متفاوت کنید. انواع مختلف سکه در بازار وجود دارد که در این مقاله […]

ادامه مطلب

دیدگاه‌ها

مشاهده نظرات بیشتر

دیدگاه خود را بنویسید

برای ثبت دیدگاه خود باید ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سرمایه گذاری در طلا بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلندمدت راهنمای جامع خرید طلای آب شده راهنمای خرید سکه: بهترین سکه برای سرمایه گذاری کدام است؟ خرید طلای دست دوم بهتر است یا سکه؟ چه موقع طلا و سکه بخریم؟ بهترین زمان خرید طلا در سال 1402 15 روش مطمئن تشخیص طلا از بدل: چگونه طلا را تشخیص دهیم؟ دلار فردایی چیست؟ همه چیز درباره معاملات فردایی طلا و ارز حباب سکه چیست و چگونه آن را محاسبه کنیم؟

طراحی و توسعه توسط تیم فنی دلفین وست
تمامی حقوق محفوظ است.