بستن منو

دلار فردایی چیست؟ همه چیز درباره معاملات فردایی طلا و ارز

تیم تحلیل دلفین وست
6 خرداد 1402

معاملات فردایی که به نام معاملات آتی و یا شنبه ای نیز شناخته میشود، برای افرادی با سرمایه اندک که به دنبال سودآوری کلان هستند مناسب است. این معاملات معمولا روی طلا و ارز انجام می‌شوند. در معاملات فردایی، طرفین قیمت طلا یا دلار در روز آینده را پیش بینی می‌کنند و وارد معامله می‌شوند. در واقع تلاش می‌کنند با پیش بینی صحیح سود کنند و طبعا زیان ناشی از پیش بینی اشتباه خود را نیز می‌پردازند. در این مقاله مفهوم طلا فردایی و دلار فردایی چیست را به طور کامل به شما توضیح داده ایم.

معاملات فردایی چیست؟

در معاملات فردایی طلا یا هر کالای دیگری، روند به این صورت است که: هریک از طرفین معامله پیش‌‌‌بینی خود از قیمت طلا در روز آینده را بیان می‌‌‌کند. این افراد بر سر پیش‌‌‌بینی‌‌‌های یک‌‌‌دیگر به توافق رسیده و موعدی در ساعت کاری روز بعد را (معمولا حدود ساعت ۱۵ به عنوان پایان معامله در نظر می‌‌‌گیرند. چنانچه پیش‌‌‌بینی یکی از طرفین صحت پیدا کند، آن شخص سود خواهد برد و طرف مقابل اختلاف قیمت را به عنوان غرامت به دیگری پرداخت خواهد کرد. این‌‌‌چنین معاملاتی با اعتبار طرفین شکل می‌‌‌گیرد. چنانچه یکی از آن‌‌‌ها قادر به پرداخت غرامت نباشد، اعتبارش از بین رفته و دیگر اجازه‌‌‌ی شرکت در معاملات فردایی را نخواهد داشت.

طلا و دلار فردایی برای چه کسانی مناسب است؟

  • فروشندگان: فروشندگان بیشتر از بقیه احتمال سود بردن دارند.
  • خریداران: کسانی هستند که نیاز به آن کالا دارند و با تعیین قیمت و زمان، آن کالا را پیش خرید می‌کنند.
  • تحلیلگران نوسانات بازار: آنها افرادی با ریسک پذیری بالا هستند که به آن کالا نیازی ندارند و فقط با پیش بینی نوسانات بازار و شرکت در معاملات فردایی به سود میرسند.

چند ویژگی اصلی برای این نوع معاملات وجود دارد:

  • کالایی که خریداری می‌‌‌کنید به شما تحویل داده نمی‌شود و تنها حواله‌‌‌ خرید در اختیار شما قرار خواهد‌‌‌ گرفت
  • وجهی که برای خرید پرداخت می‌‌‌کنید بسیار کمتر از ارزش معامله است
  • معاملات فردایی مشمول مالیات نیستند
  • افراد می‌‌‌توانند به تعداد نامحدود در روز معامله‌‌‌ فردایی انجام دهند
  • وجه پرداختی به صورت روزانه قابل برداشت است و سود و زیان نیز روزانه محاسبه می‌‌‌شود

طلای آب‌‌‌ شده فردایی چیست؟

معاملات فردایی طلا آب شده برای افرادی با سرمایه کم اصلا توصیه نمی‌شود.

  • سرعت معاملات بسیار بالا است
  • معاملات اکثرا از طریق تماس تلفنی و یا تلگرام انجام میشود
  • میزان سوددهی آن دارای نوسانات است
  • همه افراد نمی‌توانند وارد این نوع معاملات شوند
  • نیازمند افراد ریسک پذیر است

دلار فردایی چیست؟

دلار یا هر ارز دیگری نیز میتواند به صورت فردایی معامله شود. افرادی که فروشنده دلار فردایی هستند، در واقع دلار ندارند و فقط برای هیجان زده کردن بازار و تغییر قیمت ها دست به این معاملات میزنند. خریداران نیز به دنبال سود بیشتر هستند.

بسیاری از دلالان ارز در کنار فروش ارز خارج از بازار رسمی، معاملات فردایی نیز انجام می‌‌‌دهند. هنگامی که قیمت‌‌‌ها به ثبات نزدیک می‌‌‌شوند، این افراد با انجام معاملات فردایی با قیمت‌‌‌هایی بالاتر از قیمت رسمی، بازار را متشنج می‌‌‌کنند.

معاملات فردایی ممنوع است!

به گزارش وب‌سایت خبر آنلاین، پلیس امنیت اقتصادی اعلام کرد که انجام هرگونه معاملات فردایی طلا، سکه و ارز طبق قانون ممنوع است. فقط معاملاتی مجاز و قانونی است که در واحدهای صنفی قانونی و رسمی و با رعایت قوانین و مقررات پولشویی و مالیاتی انجام شود. دفتر مقام معظم رهبری نیز در پاسخ به حکم شرعی معاملات فردایی ارز و طلا اعلام کرد که پیش‌بینی نوسانات قیمت ارز، سکه، طلا و مانند آنها مشروع نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، ماهیت حقوقی معاملات فردایی (کاغذی یا فیزیکی) در واقع شرط‌بندی بر روی تغییرات آتی نرخ طلا، سکه و ارز می باشد که با چهار چالش اخلال در نظام اقتصادی، فرارمالیاتی، قمار و … مواجه است.

خرید و فروش در معاملات فردایی طلا به دلیل سر و کار داشتن با تحلیل‌‌‌، برای افرادی مناسب است که در کنار توانایی تحلیل بازار دارای روحیه ریسک‌‌‌پذیری نیز باشند. در این معاملات، هرچقدر بازار با منطق پیش بینی شود، باز هم احتمال ضرر وجود دارد. معاملات فردایی، سود کلانی عاید افراد می‌‌‌کند، با این حال به دلیل اینکه حرفه‌‌‌ای‌‌‌ها از این بازار برای ایجاد هیجان و نوسان استفاده می‌‌‌کنند، برای افراد مبتدی می‌تواند به منزله‌‌‌ از دست دادن سرمایه باشد. بهتر است قبل از ورود به بازار معاملات فردایی در مورد روندهای معاملاتی و نحوه‌‌‌ی ارائه‌‌‌ پیش‌‌‌بینی‌‌‌ها به خوبی مطالعه کنید.

درصورتی که قصد سرمایه گذاری در بازار طلا را دارید، پیشنهاد میکنم پیش بینی قیمت طلا در سال 1402 را بخوانید. همچنین دوره جامع طلا به شما تمام پیش نیازهای لازم برای سرمایه گذاری در طلا را آموزش میدهد.

پیشنهاد میکنم مطالعه کنید:

4.7/5 - (14 امتیاز)
سرمایه گذاری در طلا بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلندمدت راهنمای جامع خرید طلای آب شده راهنمای خرید سکه: بهترین سکه برای سرمایه گذاری کدام است؟ خرید طلای دست دوم بهتر است یا سکه؟ چه موقع طلا و سکه بخریم؟ بهترین زمان خرید طلا در سال 1402 15 روش مطمئن تشخیص طلا از بدل: چگونه طلا را تشخیص دهیم؟ دلار فردایی چیست؟ همه چیز درباره معاملات فردایی طلا و ارز حباب سکه چیست و چگونه آن را محاسبه کنیم؟

آخرین مقالات مرتبط

راهنمای جامع خرید طلای آب شده

در طول تاریخ، همیشه طلا یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری بوده که به روش های مختلفی می توان روی طلا به سرمایه گذاری بپرداخت. یکی از بهترین روش های برای سرمایه گذاری روی طلا، خرید طلای آب شده است؛ اما نکات مهمی درباره آموزش خرید و فروش طلا آب شده وجود دارد […]

ادامه مطلب

بررسی بهترین صندوق های سرمایه گذاری در طلا

خرید و سرمایه گذاری در طلا همواره یکی از بهترین، امن ترین و البته سودآور ترین روش های سرمایه گذاری بوده که میان مردم بسیار رایج است. به طور کلی، برای خرید و سرمایه گذاری در طلا دو روش اصلی فیزیکی و غیر فیزیکی نیز وجود دارد که هر کدام به چند دسته تقسیم می […]

ادامه مطلب

راهنمای خرید سکه: بهترین سکه برای سرمایه گذاری کدام است؟

قبل از خرید سکه به عنوان پس انداز یا به قصد سرمایه گذاری، باید موارد مختلفی را بررسی کنید. یکی از مزیت های سکه این است که می توانید مطابق با بودجه خود اقدام به تهیه سکه در ابعاد و قیمت های متفاوت کنید. انواع مختلف سکه در بازار وجود دارد که در این مقاله […]

ادامه مطلب

دیدگاه‌ها

مشاهده نظرات بیشتر

دیدگاه خود را بنویسید

برای ثبت دیدگاه خود باید ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سرمایه گذاری در طلا بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلندمدت راهنمای جامع خرید طلای آب شده راهنمای خرید سکه: بهترین سکه برای سرمایه گذاری کدام است؟ خرید طلای دست دوم بهتر است یا سکه؟ چه موقع طلا و سکه بخریم؟ بهترین زمان خرید طلا در سال 1402 15 روش مطمئن تشخیص طلا از بدل: چگونه طلا را تشخیص دهیم؟ دلار فردایی چیست؟ همه چیز درباره معاملات فردایی طلا و ارز حباب سکه چیست و چگونه آن را محاسبه کنیم؟

طراحی و توسعه توسط تیم فنی دلفین وست
تمامی حقوق محفوظ است.