بستن منو

سوشال تریدینگ چیست؟ معرفی محبوب ترین پلتفرم های سوشال ترید

hadise pourfard
14 مهر 1403

این روزها کمتر کسی است که با شبکه های اجتماعی یا سوشال نتورک (Social network) استفاده نکند یا حداقل با آن آشنا نباشد. شبکه اجتماعی می توان به عنوان یک پلتفرم آنلاین تعریف کرد که به کاربران خود اجازه می ‌دهد تا با یکدیگر درارتباط باشند و اطلاعات مختلفی از جمله حرف ها، عکس ها، موزیک ها، فیلم های مربوط به خود یا دیگران را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

در ابتدای شبکه های اجتماعی با محوریت ارتباط و سرگرمی ایجاد شد، اما امروزه مشاهده می کنیم که مدل های بسیار حرفه ای و تخصصی تری از آن ایجاد شده که به عنوان نمونه می توان به سوشال تریدینگ (Social Trading) اشاره کرد. سوشال تریدینگ در واقع به پلتفرم آنلاینی اشاره دارد که به کاربران خود در حوزه آموزش ترید اجازه می ‌دهد تا معامله گران مختلف از سراسر جهان با یک دیگر در ارتباط باشند و با یک دیگر فعالیت کنند.

اگر شما نیز به پلتفرم های سوشال تریدینگ علاقه مند شدید و قصد فعالیت در آن ها را دارید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

سوشال تریدینگ چیست؟

سوشال ترید یک پلتفرم آنلاین است که اکثر کاربران آن را معامله گران و فعالین بازارهای مالی از جمله بازار فارکس یا ارزهای دیجیتال تشکیل می دهند. در این نوع شبکه اجتماعی، معامله گران می توانند تحلیل های خود را ارائه دهند، با یک دیگر صحبت کنند، سوالاتی را از یک دیگر بپرسند و به طورکلیف از یک ئیگر سیگنال دریافت کنند و به یکدیگر برای یادگیری استراتژی و مفاهیم مختلف ترید کمک کنند.

در سوشال تریدینگ، انواع معامله گران (از افراد حرفه ای گرفته تا افراد مبتدی) حضور دارند که هر کدام با اهداف مختلفی در حال فعالیت هستند؛ به عنوان مثال، معمولا افراد مبتدی با هدف استفاده از سیگنال معامله گران حرفه و معمولا افراد حرفه ای برای کسب مهارت های جدید تر از دیگر معامله گران یا برای محبوبیت در این سوشال تریدینگ ها فعالیت می کنند.

سوشیال تریدینگ چیست

کارکرد سوشال تریدینگ به چه صورت است؟

نحوه کارکرد سوشال تریدینگ ها بسیار ساده است و مشابه سوشال نتورک ها یا همان شبکه های اجتماعی است. در واقع، فردی که قصد فعالیت در پلتفرم های سوشال تریدینگ را دارد، ابتدا باید یک پلتفرم را انتخاب و سپس در آن ثبت نام کند. سپس می تواند فعالیت خود را در آن شروع کند یا فعالیت معامله گران دیگر به جهت استفاده شخصس خود رصد کند. همچنین، در صورت تمایل می تواند با دیگر معامله گران ارتباط برقرار کند.

به طور کلی، برای ثبت نام و شروع  فعالیت خود در یک پلتفرم سوشال تریدینگ باید مراحل زیر را طی کنید:

1. ثبت نام در پلتفرم

همان طور که گفته شد، اولین قدم را می توان انتخاب و ثبت نام در یک پلفترم سوشال تریدینگ دانست. درحال حاضر پلتفرم های زیای برای انتخاب وجود دارد، اما ترجیحا باید به سراغ پلتفرم هایی رفت که از اعتبار و محبوبیت بیشتری برخور دارند.

2. دنبال کردن معامله گران

در دومین قدم، شناسایی معامله گران حرفه ای حاضر در پلتفرم به جهت استفاده از تجارب و سیگنال های آن ها می باشد. برای اینکار باید تاریخچه معاملات آن ها، استراتژی های آن ها، میزان فعالیت های آن ها، تعداد دنبال کننده های آن ها و…. را مورد بررسی قرار داد و بهترین گزینه ها را انتخاب کرد.

3. کپی ترید

در سومین قدم، هر گاه که معامله گران موردنظر به انجام معامله پرداختند و آن را به اشتراک گذاشتند، می توان معاملات آن ها راه به صورت خودکار یا دستی کپی کرد. کپی خودکار بدین صورت است که هرگاه معامله گر، معامله ای را انجام داد، معامله او در حساب شخص دنبال کننده انجام شود؛ اما کپی دسته بدین صورت است که هرگاه معامله گر، معامله ای انجام داد، شخص دنبال کننده پس از اینکه معامله را مشاهده کرد، در صورت تمایل آن را با حساب اصلی خود انجام دهد.

4. تعامل و یادگیری

علاوه بر سیگنال، یکی دیگر از کاربرد های سوشال تریدینگ، آموزش و یادگیری است. معامله گران می توانند از طریق نظرات، پیام ها، گروه ها یا کانال ها در پلتفرم با یکدیگر تعامل داشته باشند. موضوعات مختلف را با یک دیگر به اشتراک بگذارند، از یک دیگر سوال بپرسند و بحث کنند تا تخصص خود را افزایش دهند.

5. نظارت بر عملکرد

اکثر سوشال تریدینگ ها، ابزارهایی برای بررسی عملکرد معامله‌ گران و رتبه بندی آن ها مارائه می دهند. معامله گران می توانند از آن ها برای انتخاب بهترین معامله گر برای دنبال کردن و استفاده از تحلیل های او استفاده کنند.

کارکرد سوشال تریدینگ

کپی تریدینگ چیست؟

در موارد بالا به اصطلاح کپی تریدینگ (Copy Trading) نیز اشاره که شاید گاهی با سوشال تریدینگ یکی درنظر گفته شود، اما تفاوت هایی میان آن دو است. کپی تریدینگ در واقع به کاربران اجازه می ‌دهد معاملات معامله گران موردنظر خود را به صورت اتوماتیک بر روی حساب خود کپی و اجرا کنند.

در پلتفرم هایی که خدمات کپی تریدینگ ارائه می شود، معامله گران باتوجه به میزان سود کسب شده، سابقه فعالیت، تخصص و میزان سرمایه رتبه بندی می شوند تا سایرین بتوانند به راحتی معامله گر موردنظر خود را انتخاب کنند تا معامله او در حساب اصلی خود کپی کنند. تریدرها در این پلتفرم‌ها نسبت به تخصص و میزان دارایی و سابقه حضور در بازار رتبه‌بندی می‌شوند.

تفاوت سوشال تریدینگ با کپی تریدینگ

برخی از مهم ترین تفاوت های سوشال تریدینگ و کپی تریدینگ عبارت انداز:

  1. سوشال تریدینگ باعث می شود کاربران بتوانند تجربیات، نظرات و جزئیات معاملات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند؛ اما در کپی تریدینگ نمی توان جزئیات معاملات را مشاهده کرد و صرفا معامله بر روی حساب کپی می شود.
  2. سوشال تریدینگ امکان ارتباط مستقیم بین کاربر و معامله گر را ایجاد می کند، اما در کپی تریدینگ هیچ گونه ارتباطی بین کاربر و معامله گر وجود ندارد.
  3. در سوشال تریدینگ می توان به صورت آنلاین از تحلیل‌ها و نظرات دیگران استفاده کرد و در صورت تمایل، تصمیمات و معاملات خود را تغییر داد؛ اما در کپی تریدینگ نمی توان هیچ گونه دخالتی در انجام معاملات داشت.

توجه به این نکته ضروری است که سوشال تریدینگ برای تبادل اطلاعات، تجربیات، سیگنال ها و… بین معامله گران است و در صورت تمایل می توان از آن ها استفاده کرد؛ اما کپی تریدینگ برای اجرای بی چون و چرای معاملات معامله گران حرفه ای است.

تفاوت سوشال تریدینگ با کپی تریدینگ

مزایای سوشال تریدینگ

مزایای آن عبارتند از:

  • به کمک پلتفرم های سوشال تریدینگ می توان با معامله گران با تجربه و حرفه ای ارتباط برقرار کرد.
  • افراد مبتدی که تجربه کافی برای آموزش و معامله گری ندارند، به کمک سوشال تریدینگ می توانند معامله گران حرفه ای را دنبال و از تحلیل های آن ها استفاده کنند.
  • این امکان را برای کاربران فراهم می کند که با معامله گران زیادی در ارتباط باشند و با استراتژی و سبک های معاملاتی متنوع آن ها آشنا شوند.
  • در پلتفرم های سوشال تریدینگ، ابزارهای مختلفی وجود دارد که کاربران می توانند به کمک آن ها، معامله گران حرفه ای را مقایسه و رتبه بندی کنند. سپس براساس این مقایسه، بهترین گزینه را بری خود انتخاب کنند.
  •  به عنوان یک پلتفرم بسیار جامع برای آموزش بازاری های مالی استفاده کرد.

معایب سوشال تریدینگ

در بالاتر در ارتباط با مزایای سوشال تریدینگ صحبت کردیم، حال با معایب آن بیاید آشنا شویم. این معایب عبارتند از:

  • اگر درمورد یک معامله گر تحقیقات کافی انجام نشود، ممکن است که یک معامله گر غیر حرفه ای انتخاب شود و استفاده از معاملات او می تواند ضررهای بزرگی را ایجاد کند.
  • در صورت استفاده زیاد  ممکن است که وابستگی ایجاد کند و توسعه مهارت های معاملاتی فرد کاهش یابد.
  • برخی از پلتفرم‌ های سوشال تریدینگ نیاز به پرداخت هزینه اشتراک است. افراد قبل از استفاده از یک پلتفرم باید بررسی کنند که نیاز به پرداخت هزینه اشتراک دارد یا خیر و اگر دارد، میزان آن و راه های پرداختی آن به چه صورت است.

social trading

محبوب ترین پلتفرم های سوشال ترید

حال که با social trading آشنا شدید، نوبت به معرفی برخی از بهترین پلتفرم های سوشال تریدینگ می رسد که عبارت انداز:

1. ZuluTrade

ZuluTrade یکی از بهترین پلتفرم های است که کاربران می توانند با عضویت در آن از معامله و تحلیل معامله گران حاضر در پلتفرم استفاده کنند. این پلتفرم فعالیت خود را از سال 2007 آغاز کرد و به عنوان یکی از قدیمی ترین پلتفرم های سوشال تریدینگ نیز شناخته می شود.

2. eToro

 یکی از محبوب ترین و معروف ترین پلتفرم‌ های سوشال تریدینگ حال حاضر جهان است که انواع خدمات را به کاربران خود ارائه می دهد. در این پلتفرم بیش از 35 معامله گر درحال فعالیت است.

3. Darwinex

Darwinex از دیگر پلتفرم سوشال تریدینگ است که می توان از آن استفاده کرد. در این پلتفرم، معامله گران براساس عملکرد معاملاتی و مهارت های خود رتبه بنده شده اند که انتخاب از میان آن ها را بسیار راحت کرده است.

 4. NAGA

در پلتفرم سوشال تریدینگ NAGA، ابزارهای معاملاتی بسیار زیادی وجود دارد که کاربران می توانند از آن ها استفاده کنند. به عنوان مثال، امکان تشکیل گروه در این پلتفرم وجود دارد که برای بحث و تبدال نظر در مورد موقعیت های معاملاتی بسیار کاربردی است.

پلتفرم سوشال تریدینگ

دلیل محبوبیت سوشال تریدینگ در بازار ارز دیجیتال

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با سوشال تریدینگ آشنا کنیم. این سوشال به دلیل اینکه معامله کردن را برای افراد مبتدی راحت می کند، از محبوبیت بالایی در سراسر جهان برخوردار شده است و بسیاری ترجیح می دهند که به جای اینکه زمان خود را صرف کسب تخصص در معامله گری کنند، از آن برای فعالیت بازارهای مالی استفاده کنند.

پلتفرم های سوشال تریدینگ باتوجه به امکاناتی که ارائه می دهند، نه تنها سبب کسب سود کاربران خود می شوند، بلکه شرایط ایده آلی را برای آموزش دیدن افراد مبتدی فراهم می کنند؛ اما هنگام ثبت نام و استفاده از این پلتفرم ها دقت داشته باشید که پلتفرم معتبر و با سابقه ای را برای فعالیت خود انتخاب کنید تا درگیر کلاهبرداری ها نشوید.

درحال حاضر افراد سودجو بسیاری هستند که با ساخت یک پلتفرم جعلی  به دنبال سرقت اطلاعات و سرمایه شما می باشند؛ در نتیجه، حتما قبل از ثبت نام در پلتفرم موردنظر، تحقیقات لازم را انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)
آموزش ارز دیجیتال کریپتوکارنسی چیست؟ بیت کوین چیست؟ وایت پیپر Whitepaper چیست و چگونه آن را تحلیل کنیم؟ اتریوم چیست؟ هر آنچه باید قبل از سرمایه گذاری در ارز اتریوم بدانید دیفای (Defi) یا امور مالی غیرمتمرکز چیست؟ ایردراپ چیست؟ آموزش دریافت ارز دیجیتال رایگان هاوینگ چیست و چه تاثیری روی قیمت بیت کوین دارد؟ قرارداد هوشمند یا Smart Contract در ارز دیجیتال چیست؟ آلت کوین چیست و بهترین آلت کوین ها کدامند؟ استیبل کوین چیست؟ استیکینگ (Staking) یا استیک کردن ارز دیجیتال به چه معناست؟ هودل HODL یا هولد کردن در ارز دیجیتال چیست؟ بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟ بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی بدون تحریم بهترین نرم افزار های ترید ارز دیجیتال در سال 2024 آموزش صرافی Bingx از ثبت نام تا خرید و فروش ارز دیجیتال

آخرین مقالات مرتبط

اور تریدینگ (overtrading) چیست؟روش های جلوگیری از اور تریدینگ

در بازارهای مالی و آموزش ترید، اصطلاحات و مفاهیم بسیار زیادی وجود دارد که بهتر است قبل از شروع معامله گری خود با آن ها آشنا شوید. اور تریدینگ یا همان بیش از حد معامله کردن، یکی از اصطلاحات مهم که احتمالا زیاد آن را شنیده اید یا حتی با آن درحال دست و پنجه […]

ادامه مطلب

معاملات اسکالپینگ (Scalping) چیست؟ چگونه کار می‌کند؟

در تحلیل تکنیکال، روش ها و استراتژی های معاملاتی بسیار متنوعی وجود دارد که یکی از بهترین های آن اسکالیپنگ است. به طور کلی، اسکالپینگ به معنای کسب سود از نوسانات کوتاه مدت بازار است و در اکثر بازارهای مالی از جمله فارکس و ارزدیجیتال و آموزش ترید کاربرد دارد؛ اما استفاده درست از آن […]

ادامه مطلب

معامله فیوچرز در ارز دیجیتال چیست؟ انواع معاملات فیوچرز

بازار ارزهای دیجیتال علاوه بر بازار اسپات، دارای بازار فیوچرز نیز می باشد که در آن معامله گران می توانند به صورت دو طرفه به انجام معامله بپردازند؛ به عبارتی، علاوه بر انجام معامله خرید، می توانند معامله فروش باز کنند و از کاهش قیمت ها سود کسب کنند. همچنین، هنگام انجام معاملات خود می […]

ادامه مطلب

دیدگاه‌ها

مشاهده نظرات بیشتر

دیدگاه خود را بنویسید

برای ثبت دیدگاه خود باید ثبت نام کنید یا وارد شوید.
آموزش ارز دیجیتال کریپتوکارنسی چیست؟ بیت کوین چیست؟ وایت پیپر Whitepaper چیست و چگونه آن را تحلیل کنیم؟ اتریوم چیست؟ هر آنچه باید قبل از سرمایه گذاری در ارز اتریوم بدانید دیفای (Defi) یا امور مالی غیرمتمرکز چیست؟ ایردراپ چیست؟ آموزش دریافت ارز دیجیتال رایگان هاوینگ چیست و چه تاثیری روی قیمت بیت کوین دارد؟ قرارداد هوشمند یا Smart Contract در ارز دیجیتال چیست؟ آلت کوین چیست و بهترین آلت کوین ها کدامند؟ استیبل کوین چیست؟ استیکینگ (Staking) یا استیک کردن ارز دیجیتال به چه معناست؟ هودل HODL یا هولد کردن در ارز دیجیتال چیست؟ بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟ بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی بدون تحریم بهترین نرم افزار های ترید ارز دیجیتال در سال 2024 آموزش صرافی Bingx از ثبت نام تا خرید و فروش ارز دیجیتال

طراحی و توسعه توسط تیم فنی دلفین وست
تمامی حقوق محفوظ است.