بستن منو

ترید چیست و تریدر کیست؟َ

تیم تحلیل دلفین وست
9 خرداد 1402

قبل از اینکه به بررسی ترید و تریدر بپردازیم، باید بدانیم که فعالیت در این بازارهای مالی در وهله اول مستلزم داشتن سطح دانش کافی است زیرا افراد نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند در کاری که هیچ اطلاعی از پایه و اساس آن ندارند موفق شوند؛ نکاتی وجود دارد که دانستن آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها برای فعالان این حوزه ضروری استترید به معنی معامله و تریدر به معنای معامله ­گر است. در میان اطرافیان خود یا در شبکه های اجتماعی احتمالا افرادی را دیده­ اید که در بازارهای مالی فعالیت دارند و از بازار سود یا ضرر های فراوانی را از معاملات (تریدها) خود  کسب کردند.

افراد بسیار زیادی در سراسر جهان در بازارهای مالی مختلفی فعال هستند. فعال بودن افراد در بازارهای مالی به این معنی نیست که همه آن­ها تریدر هستند؛ برخی از آن­ سرمایه گذار یا فقط تحلیل­گر هستند. در این مقاله به بررسی ترید چیست و تریدر کیست می­پردازیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص این دو اصطلاح بدست آورید.

ترید چیست؟

معامله به فرآیند انتقال بین خریدار و فروشنده گفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که خریدار بهای آن را پرداخته باشد یا دو طرف معامله نسبت به انتقال آن توافق کرده باشند. معامله ممکن است بین افراد، گروه­ها یا کشورها صورت بگیرد. در هر بازاری مفهوم ترید وجود دارد، مانند خرید و فروش اوراق بهادار در بازار بورس، خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی­های ارز دیجیتال و…

تریدر کیست؟

معامله گر فردی است که به خرید و فروش دارایی در کوتاه ­مدت در هر بازار مالی، چه برای خود یا از طرف شخص یا موسسه دیگری با استراتژی های مختلفی از جمله اسکالپینگ، معاملات روزانه و سایر استراتژی ها، مشغول است. تفاوت اصلی بین یک معامله­‌گر و یک سرمایه گذار مدت زمانی است که شخص دارایی را در اختیار دارد. سرمایه‌­گذاران تمایل دارند افق زمانی بلندمدت داشته باشند، در حالی که معامله­‌گران تمایل دارند دارایی­ها را برای دوره­‌های بسیار کوتاه­تری نگهداری کنند تا از روندهای کوتاه مدت سود کسب کنند. همچنین تفاوت آن­ها با تحلیل­گران در این است که تریدرها پس از انجام تحلیل، معامله خود را انجام می­دهند در حالی که تحلیل­گران پس از تحلیل، معامله­ نمی­کنند و تحلیل خود را به دیگران می­دهند؛ آن­ها از فروش تحلیل خود به دیگران درآمد کسب می­کنند.

تریدر چگونه عمل می­کند؟

هدف اصلی یک معامله‌­گر کسب سود از طریق خرید با قیمت پایین و فروش با قیمت بالاتر (انجام معامله خرید) یا فروش با قیمت بالا و خرید در قیمت پایین (انجام معامله فروش) است. آنچه آن­ها خرید و فروش می کنند دارایی های مالی است که شامل سهام، اوراق قرضه، ارزها، کالاها، ارزهای دیجیتال و… می شود. کسب سود از طریق رویکردهای مختلفی مانند تحلیل­های بنیادی، تحلیل­های تکنیکالی حاصل می­شود که به شناسایی روندها و فرصت­های معاملاتی در بازار کمک می­کند.

معامله­‌گران همچنین ریسک­های خود را مدیریت می­کنند. آن­ها از استراتژی­های مختلفی برای کاهش ریسک­های خود استفاده می­کنند.

تریدر چه مهارت هایی دارد؟

معامله­‌گران برای موفقیت باید چندین مهارت مختلف داشته باشند. مهارت­ها ترکیبی از ویژگی های فاندامنتالی (بنیادی)، تکنیکالی، روانشناسی و مدیریت سرمایه هستند.

معامله‌­گران باید درک عمیقی از دارایی­ها، پویایی بازار و استراتژی های مختلف در بازارها را داشته باشند. معامله­گران باید بفهمند که چگونه حجم زیادی از داده ها را به سرعت و به درستی پردازش کنند تا در مورد بازارهای مالی که در آن معامله می­کنند، تصمیمات آگاهانه بگیرند. آن‌ها باید دائماً موقعیت‌های فعلی خود را زیر نظر بگیرند تا مطمئن شوند که ریسک‌هایی که می‌پذیرند، بهینه هستند. معامله­‌گران باید به طور موثر از حد ضرر و حد سود در معاملات خود استفاده کنند.

معامله‌­گری یک حرفه فشرده و پر از هیجانات است؛ در نتیجه، معامله­‌گران باید به طور مؤثر احساسات و هیجانات خود را در یک محیط بسیار پر استرس مدیریت کنند.

انواع تریدر بر اساس استراتژی های معاملاتی

تریدر ها از استراتژی­های بسیاری برای کسب سود استفاده می­کنند. برخی از این استراتژی­ ها عبارتند از اسکالپینگ، معاملات روزانه، سوئینگ ترید و معاملات بلندمدت. لازم به ذکر است که هیچ استراتژی معاملاتی بدون خطا نیست. هر استراتژی معاملاتی مزایا و معایبی دارد. معامله گران همچنین هنگام به کارگیری استراتژی­های خود، ریسک­ها مربوط به آن استراتژی را در نظر می­گیرند.

اسکالپینگ (Scalping)

اسکالپینگ مستلزم خرید و فروش ابزارهای مالی مانند سهام، قراردادهای آتی، ارزها، ارزهای دیجیتال و کالاها به صورت متوالی است، با هدف ایجاد سودهای کوچک در موقعیت­های معاملاتی. اسکالپرها سعی می­کنند از حرکت­های کوتاه مدت قیمت سود ببرند. بازه زمانی که معامله گران معامله خود را باز نگه­ می­دارند از ثانیه تا دقیقه متغیر است. این دسته از معامله‌گران به جای طولانی کردن زمان معاملات، معاملات را در دفعات بیشتری انجام می‌دهند. ریسک در استراتژی اسکالپینگ، احتمال فعال شدن حد ضررها به طور متوالی است.

معاملات روزانه (Day Trading)

استراتژی معاملات روزانه شامل باز کردن معامله روی دارایی های مالی مانند سهام، معاملات آتی، ارزها، ارزهای دیجیتال و کالاها در طور یک روز معاملاتی است. معامله گران روزانه، معاملات خود را در طول چند دقیقه تا چند ساعت انجام می­دهند حداکثر تا پایان روز معاملاتی، معاملات خود را باز نگه میدارند.

سوئینگ ترید (Swing Trading)

سوئینگ ترید شامل سود از حرکات کوتاه‌مدت تا میان‌مدت قیمت در ابزارهای مالی مختلف مانند سهام، معاملات آتی، ارزها، ارزهای دیجیتال یا کالاها است. برخلاف اسکالپرها و معامله­‌گران روزانه، در سوئینگ ترید، معاملات برای دوره های زمانی طولانی تری حفظ می­شود؛ می­تواند چند روز، هفته یا حتی ماه طول بکشد.

به طور کلی، سوئینگ ترید نسبت به اسکالپینگ یا معاملات روزانه ریسک کمتری دارد؛ زیرا سوئینگ تریدر­ها زمان بیشتری برای تصمیم گیری دارند. با این وجود، خطراتی در این میان وجود دارد؛ اخبار یا رویدادها می­توانند بر روند قیمت تأثیر بگذارند.

معاملات بلندمدت (Position Trading)

معامله­‌گر بلندمدت، فردی است که دارایی­ های مالی را برای بلندمدت خریداری می­کند. این متخصصان برای هفته ­ها، ماه­ ها یا حتی سال­ها در معاملات خود می­مانند. چارچوب زمانی ماندن در معاملات به دیدگاه، تخصص و هدف تریدر، همچنین چشم انداز بازار مالی بستگی دارد.معمولا این گروه تریدر نیستند، آن­ها را بیشتر به عنوان یک سرمایه­ گذار می­شناسند.

محل کار تریدرها

معامله­ گران تمایل دارند در مکان­های مختلفی کار کنند. آن دسته از معامله­‌گرانی که برای خود کار می­کنند ممکن است در خانه، کافه و… کار کنند. دسته دیگر از معامله‌گران در بانک‌ها، شرکت‌های کارگزاری، موسسات مالی و سرمایه­‌گذاری خصوصی، صندوق­های سرمایه­‌گذاری کار می­کنند؛ این دسته از معامله­‌گران بسته به ماهیت فعالیت خود و سیاست­های شرکت ممکن است در دفتر فیزیکی یا از راه دور کار کنند.

تریدر موسسات در مقابل تریدرهای شخصی

بسیاری از مؤسسات مالی بزرگ دارای اتاق های معاملاتی هستند که در آن معامله­‌گران به انجام معاملات در بازارهای مالی می­پردازند. به هر معامله‌گری محدودیتی داده می‌شود که تا چه تعداد و تا چه حجمی می‌تواند معامله داشته باشد، تا چه مقدار اجازه ضرر دارد،حقوق و مزایای او به چه شکلی محاسبه و پرداخت می­شود و موارد دیگری که هنگام ثبت قرارداد با معامله­ گر مشخص می­شود.

از سوی دیگر، افرادی که با حساب شخصی خود معامله می­کنند، دارای محدودیت هایی که در بالا گفته شد نیستند و بزرگ ترین محدودیت های آن­ها، تخصص، سرمایه و اعتبار خودشان است.

تفاوت بین ترید و سرمایه گذاری چیست؟

دو رویکرد عمده برای بازارهای مالی وجود دارد: معامله و سرمایه گذاری. در حالی که آن­ها برخی از شباهت­ها را دارند، معامله و سرمایه‌­گذاری از نظر زمانی، میزان ریسک، سبک و رویکرد متفاوت است. ترید ماهیتی کوتاه مدت دارد، در حالی که سرمایه گذاری ماهیت بلندمدت دارد. با سرمایه­ گذاری، رویکرد منفعلانه تری اتخاذ می­شود و سرمایه گذاران گهگاه سبدهای خود را تنظیم می­کنند.

انواع دارایی برای معامله گران چیست؟

سهام، اوراق قرضه، ارزها، قراردادهای آتی، کالاها، ارزهای دیجیتال و صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) رایج ‌ترین نوع دارایی‌هایی هستند که معامله می‌شوند. انتخاب هر یک از آن­ها برای معامله به ترجیح، تخصص و بازاری که معامله­‌گر در آن فعالیت می کند، بستگی دارد. همچنین، معامله‌گران بسته به اهداف و مهارت‌های خود می‌توانند در یک دارایی یا بیشتر تخصص داشته باشند.

تریدر بودن چه مزایایی دارد؟

تریدر بودن چندین مزیت دارد که نمونه ای از آن­ها عبارت ­اند از:

  • رسیدن به درآمد بالا.
  • فعالیت در بازارهای مالی که یک محیط سریع و هیجان انگیز برای کار کردن است.
  • برای افرادی که دوست دارند در یک فضای بسیار پویا فعالیت کنند، جذاب است.
  • معامله­ گران می­توانند انعطاف پذیری لازم برای کار از راه دور و ساعات کاری غیر استاندارد را داشته باشند.

محدودیت های تریدر بودن چیست؟

معامله­ گر بودن چندین معایب دارد که نمونه ای از آن­ها عبارت ­اند از:

  • فعالیت در بازارهای مالی می­تواند یک حرفه پر استرس و رقابتی باشد که برای همه مناسب نیست.
  • خطر ضرر مالی نیز وجود دارد.
  • معامله­‌گران ممکن است ساعات طولانی کار کنند.
  • زمانی که بازارها در رکود هستند، پتانسیل بالایی برای از دست دادن کار معامله­‌گران وجود دارد.
  • برای اینکه یک معامله گر موفق باشند، مردم اغلب نیاز به آموزش، تجربه و تمرین دارند که می تواند زمان بر و پرهزینه باشد.

مهم ترین بازارهای مالی برای تریدرهای ایرانی

مهم ترین بازارها برای ایرانیانی که به ترید علاقه­ مند هستند، عبارت ­اند از:

ترید در بازار ارز دیجیتال

این بازار شامل معامله ارزهای دیجیتال با یکدیگر، خرید و با ارزهای فیات است. در سال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اخیر شاهد انفجار ارزهای دیجیتالی بوده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم، تا جایی که تخمین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که اکنون بیش از 20 هزار مورد ارز دیجیتال وجود دارد. برای انجام معاملات ارز­دیجیتال می­توانید از صرافی­های ایرانی یا خارجی استفاده کرد. استفاده از صرافی­ها ممکن است شما را با چالش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های امنیتی روبرو کند؛ بنابراین توصیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود از صرافی دیجیتال مطمئن شوید و حتماً کیف پول مناسب برای ذخیره ارزهای خود انتخاب کنید. برای مثال کیف پول‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های موبایلی، رابطه کاربری آسان دارند و می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را با استفاده از آنتی ­ویروس­ها امن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر کرد، در حالی که کیف پول‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سخت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افزاری به دلیل احراز دستی امنیت بالایی دارند، انتخاب یکی از آن­ها با شما است.

ترید در بازار فارکس

به بازار ارزهای خارجی فارکس گفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. ترید یا معامله در فارکس به معنای معامله یک ارز با ارز دیگر (خرید و فروش انواع ارزها) است. طبق گزارشات، متوسط حجم معاملات روزانه فارکس بیش از 5 تریلیون دلار برآورد شده است. معامله ارز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند مخاطره ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آمیز و پیچیده باشد. کارگزاران در فارکس، حساب های معاملاتی با اهرم بالا ارائه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند که اگرچه برای ورود به معامله بسیار خوب است اما ریسک معامله را زیاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. نکته مثبت در انجام معاملات فارکس، نقدشوندگی بالا آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ است که باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران در کسری از دقیقه وارد یک معامله شده یا از آن خارج شوند.

ترید در بازار بورس

معامله در بازار بورس از محبوب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین بازارهای معاملاتی است. در این معاملات سهام و اوراق بهادار شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های حاضر در بورس و فرابورس معامله می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. بازار بورس در توسعه اقتصاد و صنعت کشورها نقش دارد. به همین دلیل خرید و فروش سهام صورت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد تا شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و صنایع، سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران جدید برای خود پیدا کنند و با این کار بتوانند فعالیت خود را گسترش دهند. هر سهم در واقع مالکیت بخشی کوچک از یک شرکت را در اختیار خریدار خود قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

چگونه تریدر شویم؟

افراد زیادی تا به حال وارد دنیای معامله و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کوتاه مدت شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند، اما درصد بسیار کمی آنقدر موفق هستند که در این کار باقی مانده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق 5 قدم اساسی باید برداشته شود. با ما همراه باشید تا به بررسی آن­ها بپردازیم.

یک کارگزاری خوب و مطمئن پیدا کنید.

در مورد ترید در ارزهای دیجیتال این بستر باید یک صرافی خوب، در مورد ترید سهام باید یک کارگزاری خوب و در مورد ترید در فارکس باید یک بروکر خوب باشد. بستر معاملات بسیار مهم است و این اهمیت هم از بُعد امنیت قابل بررسی است و هم از بُعد امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد. برای مثال برخی از صرافی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ارزدیجیتال جدیدترین اخبار و قیمت آنی ارزها را نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند و برخی کارگزاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها برای کاربران خود جلسات مشاوره ترتیب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند.

مطالعه کنید و بیاموزید.

در پلتفرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف اطلاعاتی که یک تریدر لازم دارد، محیا است. از کتاب و مقاله گرفته تا دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آموزشی برای معامله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گران وجود دارد که می­توانید استفاده کنید، کافی است پیگیر باشید. برای موفقیت باید به صورت روزانه به دنبال اطلاعات در زمینه ترید باشید، این چیزی نیست که به فردا موکول کنید. اگر به دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آموزشی نیاز دارید، کافی است در وب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سایت دلفین وست، دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آموزش بورس از صفر و آموزش فارکس را بگذرانید. همچنین کتاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بسیاری در این زمینه تألیف شده است که می­توانید از آن­ها استفاده کنید.

تحلیل بازار را بیاموزید.

هدف از مطالعه و گذراندن دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آموزشی، یادگیری انواع روش­های تحلیل است. برای موفقیت در بازارهای مالی، یک تریدر باید توانایی انجام تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را داشته باشد. یعنی باید با استفاده از آمار و ارقام، عرضه و تقاضا، بررسی وضعیت شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و بازار بتواند پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینی نسبتاً دقیقی از آینده دارایی مورد نظر خود انجام دهد.

معامله کردن را تمرین کنید.

پس از گذراندن درصدی از موارد بالا، وقت تمرین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسد. مطالعه به خودی خود نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند کمکی به موفقیت شما بکند. همیشه همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ چیز بر طبق اصول پیش نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رود و تا زمانی که با چشم خود نبینید چیزی هم نخواهید آموخت. بنابراین پله پله آن چه از کتاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، مقالات، ویدیوها و دوره­های آموزشی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آموزید را در داخل بازار آزمایش کنید.

استراتژی معاملاتی خود را انتخاب کنید.

نداشتن استراتژی در انجام معاملات در بازارهای مالی، مانند نداشتن هویت است. اگر چنین باشد، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. استراتژی است که شما را در مسیر اهداف مالیتان قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. اگر قرار باشد دنباله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌روی دیگران باشید، طولی نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کشد که تمام سرمایه خود را از دست خواهید داد.

اصولی که در ترید باید به آن‌ها توجه کرد

دانستن این که تریدری چیست یا کار ترید چیست، هیچ گاه به تنهایی به موفقیت شما منجر نخواهد شد. برای کسب موفقیت لازم است که در کنار دانستن این که ترید چیست و نحوه انجام ترید چگونه است، چند نکته مهم را باید بدانید که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معاملات روزمره را با هر روز ترید کردن اشتباه نگیرید
  • برای روند کار، اهمیت بیشتری نسبت به نتیجه قائل باشید
  • برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر خوب، عادات خوب را در خود پرورش دهید.
  • در ابتدا مسیر کار خود، توقع نداشته باشید که به یک فرد حرفه‌ای در بازار کار تبدیل شوید.
  • حتی در صورت داشتن بهترین عملکرد نیز هر توقعی را از بازار داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله دیدیم که ترید چیست و تریدر به چه کسی گفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. فراموش نکنید که تریدر شدن از سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذار شدن سخت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر است. اگر شخصیتی ریسک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پذیر دارید و می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید هیجانات خود را کنترل کنید، با مدتی آموزش می تواند شروع به کار کنید. به هر حال برای هر کاری افراد باید در کنار پشتکار، توانایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های فردی و روحی خود را نیز در نظر بگیرند. اگر چنین فردی نیستید و ممکن است تحت تأثیر هیجان در بازار، استراتژی معاملاتی خود را کنار بزنید یا نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید ریسک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پذیری کافی داشته باشید، بهتر است با استفاده از سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری بلندمدت، در فکر سودآوری باشید.

امروزه بحث سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری بسیار داغ و پرطرفدار است. سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری در بورس، فارکس و ارزهای دیجیتالی از پرطرفدارترین روش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها هستند. فعالیت در این حوزه‌ها در وهله اول مستلزم داشتن سطح کافی دانش می‌باشند. طبیعی است که افراد نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند در کاری که هیچ اطلاعی از آن ندارند، موفق شوند.

3.7/5 - (3 امتیاز)
آموزش تحلیل تکنیکال انواع نمودار و آموزش تحلیل آنها کندل شناسی مبتدی تا پیشرفته +ویدیو اندیکاتور چیست؟ آموزش اندیکاتورها (مبتدی تا پیشرفته) خط روند چیست؟ آموزش معامله با انواع خط روند حمایت و مقاومت چیست و چگونه به کمک آن معامله کنیم؟ آموزش معامله با الگوهای کلاسیک تحلیل تکنیکال آموزش فیبوناچی در تحلیل تکنیکال (مبتدی تا پیشرفته) پرایس اکشن چیست؟ آموزش پرایس اکشن به زبان ساده معرفی و بررسی انواع سبک های پرایس اکشن پرایس اکشن RTM چیست؟ کامل ترین آموزش سبک rtm +ویدیو پرایس اکشن ICT چیست؟ آموزش سبک ict (صفر تا صد) آموزش کامل تریدینگ ویو (Tradingview) + ویدیو امواج الیوت چیست؟ آموزش امواج الیوت پیشرفته نئو ویو چیست؟ آموزش تحلیل به سبک نئوویو آموزش الگوهای هارمونیک پیشرفته ایچیموکو چیست؟ آموزش صفر تا صد ایچیموکو

آخرین مقالات مرتبط

کپی تریدینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

در بازارهای پُرریسکی از جمله ارز دیجیتال و بازار فارکس، ترید (معامله) کردن و رسیدن به سود مستمر و البته چشمگیر به تجربه و مهارت بالایی نیاز دارد. کپی تریدینگ (Copy trading) را می توان یک روش آسان، مطمئن، بدون نیاز به مهارت و فقط با همراهی کردن یک تریدر (معامله گر) حرفه ای دانست […]

ادامه مطلب

پرایس اکشن RTM چیست؟ کامل ترین آموزش سبک rtm +ویدیو

پرایس اکشن یک استراتژی معاملاتی است که به کمک ابزارهای تحلیل تکنیکال و تاریخچه اخیر قیمت ها، دیدگاهی روشن درباره بازار ارائه میدهد. یکی از مطرح ترین سبک های پرایس اکشن، سبک rtm یا Read The Market است. پرایس اکشن rtm براساس عرضه و تقاضا کار میکند و به معامله گر اجازه میدهد بدون تکیه […]

ادامه مطلب

الگو ftr در پرایس اکشن rtm

در سبک پرایس اکشن الگو های بسیار زیادی وجود دارد که یکی از بهترین، قدرتمندترین های آن، الگو ftr است. این الگو جزء الگو های ادامه دهنده می باشد که بسیاری از معامله گران برای انجام معاملات خود از آن استفاده می کنند. تشخیص این الگو چندان کار سختی نیست، اما برای اینکه بتوان به […]

ادامه مطلب

دیدگاه‌ها

مشاهده نظرات بیشتر

دیدگاه خود را بنویسید

برای ثبت دیدگاه خود باید ثبت نام کنید یا وارد شوید.
آموزش تحلیل تکنیکال انواع نمودار و آموزش تحلیل آنها کندل شناسی مبتدی تا پیشرفته +ویدیو اندیکاتور چیست؟ آموزش اندیکاتورها (مبتدی تا پیشرفته) خط روند چیست؟ آموزش معامله با انواع خط روند حمایت و مقاومت چیست و چگونه به کمک آن معامله کنیم؟ آموزش معامله با الگوهای کلاسیک تحلیل تکنیکال آموزش فیبوناچی در تحلیل تکنیکال (مبتدی تا پیشرفته) پرایس اکشن چیست؟ آموزش پرایس اکشن به زبان ساده معرفی و بررسی انواع سبک های پرایس اکشن پرایس اکشن RTM چیست؟ کامل ترین آموزش سبک rtm +ویدیو پرایس اکشن ICT چیست؟ آموزش سبک ict (صفر تا صد) آموزش کامل تریدینگ ویو (Tradingview) + ویدیو امواج الیوت چیست؟ آموزش امواج الیوت پیشرفته نئو ویو چیست؟ آموزش تحلیل به سبک نئوویو آموزش الگوهای هارمونیک پیشرفته ایچیموکو چیست؟ آموزش صفر تا صد ایچیموکو

طراحی و توسعه توسط تیم فنی دلفین وست
تمامی حقوق محفوظ است.