بستن منو

آموزش صرافی کوکوین – Kucoin – به همراه ویدیو

تیم تحلیل دلفین وست
3 خرداد 1402

صرافی کوکوین یکی از 10 صرافی برتر ارز دیجیتال است. در بین صرافی های مطرح دنیا، کوکوین جزو معدود صرافی هایی است که کاربران ایرانی را تحریم نکرده، بنابراین در حال حاضر بهترین جایگزین صرافی بایننس برای ایرانیان است. در این مقاله هر آنچه باید درباره آموزش صرافی کوکوین بدانید، در اختیارتان قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

صرافی کوکوین چیست؟

سال 2017 تعدادی از صرافی های مهم مثل بایننس، کوکوین و کوینکس در سطح بین المللی فعالیت خود را آغاز کردند. این صرافی مانند بایننس، ارز دیجیتال اختصاصی خود به نام Kucoin Token (KCS) را دارد که با استفاده از آن، میتوانید در پرداخت کارمزدهای تراکنش صرفه‌جویی کنید.

نام صرافی کوکوین | Kucoin
نوع صرافی خارجی
دفتر مرکزی هنگ کنگ
حجم روزانه معاملات ۵۶۶۶۰۰۰۰۰۰ دلار
کارمزد معاملات ۰.۲ درصد
پشتیبان تلگرام Kucoin_Exchange
امکان معامله بدون احراز هویت دارد
امکان ترید در بازار معاملاتی (P2P) دارد
بازار فیوچرز دارد
معامله مارجین دارد
امکان احراز هویت ایرانیان وجود ندارد

آیا صرافی کوکوین دسترسی کاربران ایرانی را قطع کرده است؟

در آموزش صرافی کوکوین یکی از مسائل مهم اجازه دسترسی به کاربران ایرانی است. شایعه مسدود شدن دسترسی کاربران ایرانی در صرافی کوکوین این روزها اوج گرفته است. اما هیچگونه اطلاعیه‌ای از سوی این صرافی صادر نشده و تغییری نیز در قوانین کوکوین مشاهده نمی‌شود. قطع دسترسی کاربران با اجباری کردن احراز هویت انجام می‌شود، اما تا به امروز شایعه مسدود کردن دسترسی کاربران ایرانی در این صرافی صحت ندارد. البته همچنان برای فعالیت در کوکوین باید آی‌پی را تغییر دهید و در حال حاضر کاربران ایرانی امکان احراز هویت (KYC) در این صرافی را ندارند. در صورتی که اخبار جدیدی در این باره منتشر شود، این بخش بروزرسانی خواهد شد.

آیا صرافی KuCoin معتبر است؟

صرافی ارز دیجیتال کوکوین در رتبه بندی کوین مارکت کپ در رده پنجم قرار دارد و حجم معاملات روزانه این صرافی عدد بسیار خوب و قابل قبولی برای یک صرافی متمرکز است.

امکانات صرافی

  • معاملات اسپات (Spot)
  • معاملات فیوچرز (Perpetual Futures)
  • امکان سفارش گذاری (Order Limit)
  • معاملات مارجین (Margin Trading)
  • استیکینگ (Staking)
  • توکن‌های اهرم دار (Leveraged Token)
  • پشتیبانی از ارزهای فیات

احراز هویت در صرافی کوکوین

احراز هویت در صرافی کوکوین اجباری شد!

صرافی کوکوین در اطلاعیه ای رسما اعلام کرد احراز هویت در این صرافی از تاریخ 15 جولای (24 تیرماه 1402) اجباری خواهد بود و کاربرانی که قصد استفاده از خدمات این صرافی را دارند، باید مراحل احراز هویت حساب کاربری خود را تکمیل کنند.  کاربرانی که حساب خود را احراز هویت نکرده باشند، تا تاریخ اعلام شده فقط می توانند دارایی خود را بفروشند یا آن را برداشت کنند. به خاطر داشته باشید که ایرانیان نمی توانند حساب کاربری خود را در این صرافی احراز هویت کنند و بهتر است که دارایی خود را از این صرافی خارج کنند.

در صورت فراموش کردن رمز ترید یا کد دوعاملی خود، برای بازیابی حسابتان نیاز به ارسال مدارک شناسایی دارید. این کار با اینکه ممکن است برای ایرانیان مشکل باشد، اما امکان پذیر است.

سطح کاربری محدودیت برداشت در ۲۴ ساعت P2P
بدون احراز هویت ۱ بیت‌کوین ۴۰۰ تتر
احراز هویت سطح ۱ ۱ بیت‌کوین ۲۰۰۰ تتر
احراز هویت سطح ۲ ۲۰۰ بیت‌کوین ۵۰۰۰۰ تتر

آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین

شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید در صرافی ثبت نام کنید:

از طریق لینک – kucoin.com – وارد صفحه اصلی کوکوین شوید.

آموزش ثبت نام

از طریق دکمه های App Store، Google Play و لینک مستقیم Android که سمت راست صفحه قرار دارند، میتوانید اپلیکیشن رسمی کوکوین را دانلود و نصب کنید.

برای ثبت نام باید روی عبارت Sign up موجود در بالای صفحه کلیک کنید. یک صفحه برای شما باز می‌شود که می‌توانید در آن ثبت‌ نام خود را با شماره تلفن یا ایمیل انجام دهید. با توجه به این که کد ایران در لیست شماره‌های این سایت وجود ندارد، باید گزینه ثبت‌نام با ایمیل را انتخاب نمایید.

رمز عبور انتخابی شما باید بین 10-32 حرف باشد. حداقل یک حرف کوچک، یک حرف بزرگ و یک عدد داشته باشد. از Space نیز استفاده نکنید.

ثبت نام با ایمیل

بعد از وارد کردن اطلاعات، یک کد به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود که باید آن را کپی کنید و در این قسمت وارد کنید و در نهایت دکمه Activate Account را بزنید.

تایید ایمیل

پس از طی کردن مراحل بالا به صفحه اصلی حساب کاربری خود در صرافی منتقل می‌شوید.

کارمزد صرافی

این صرافی برای واریزها کارمزد دریافت نمی‌کند و کارمزد برداشت به نوع رمزارز بستگی دارد.

  • کارمزد معاملات اسپات در این صرافی در هر دو حالت میکر (Maker) و تیکر (Taker) 0.1 درصد است.
  • حداکثر کارمزد معاملات فیوچرز در این پلتفرم به عنوان میکر (Maker) 0.02 درصد و به عنوان تیکر (Taker) 0.06 درصد است.
  • کارمزد معاملات مارجین، مانند معاملات اسپات برای هر دو حالت تیکر و میکر ۰.۱ درصد است.

strong>آموزش واریز و برداشت در صرافی کوکوین

در آموزش صرافی کوکوین به سراغ واریز و برداشت می‌رویم. برای واریز و برداشت به صرافی کوکوین ابتدا وارد سایت و پنل کاربری آن شوید، سپس از سمت راست در نوار بالایی، وارد گزینه کیف پول شوید (شکل ظاهری آن شبیه به کیف پول است). در پنجره باز شده به انواع حساب های خود دسترسی خواهید داشت و در انتهای پنجره باز شده دو گزینه وجود داردDeposit – Buy.

با کلیک روی گزینه Deposit وارد صفحه دیگری می­‌شوید که در صفحه جدید در سمت راست، گزینه های Deposit – Withdaw وجود دارد. Withdaw به معنی برداشت و Deposit هم به معنای واریز است که برای واریز یا برداشت خود می توانید از آن­ها استفاده کنید. اگر بخواهید واریز داشته باشید، گزینه Deposit را انتخاب کرده و موارد زیر را پُر می کنید.

گزینه اول: کوینی که می­خواهید واریز کنید را مشخص کنید.

گزینه دوم: شبکه ای که می­خواهید واریز روی آن شبکه انجام شود را مشخص کنید. پس از پُر کردن این دو، آدرس کیف پول برای شما ظاهر می­‌شود که از آن برای واریز استفاده کنید. اگر بخواهید برداشتی داشته باشید، گزینه Withdaw را انتخاب کرده و موارد زیر را پُر کنید.

گزینه اول: کوینی که می­خواهید برداشت کنید را مشخص کنید.

گزینه دوم: آدرس کیف پولی که می­خواهید از حساب کوکوین خود به آن انتقال دهید را وارد کنید.

گزینه سوم: شبکه ای که می­خواهید برداشت روی آن شبکه انجام شود را مشخص کنید.

گزینه چهارم: مقدار کوینی که می­خواهید برداشت کنید را مشخص کنید.

پس از پُر کردن موارد بالا، گزینه Withdaw را بزنید تا برداشت شما انجام شود.

آموزش مارجین کوکوین

پس از اینکه وارد پنل کاربری خود در صرافی کوکوین شدید، از سمت چپ نوار بالایی گزینه  Trade را انتخاب کرده و از صفحه باز شده وارد گزینه دوم Margin Trading شوید. پس از انتخاب گزینه Margin Trading، وارد صفحه معاملاتی در این بخش می­­‌شوید که از نوار بالای می­توانید کوین خود را انتخاب کنید، در پایین آن می­توانید نمودار قیمتی آن را مشاهده کنید.

در سمت چپ نمودار قیمتی می­توانید به ابزار تحلیل تکنیکال دسترسی داشته باشید، در سمت راست نمودار قیمتی می­توانید پنجره سفارشات خرید و فروش را مشاهده کنید (Order Book).

در پنجره پس از پنجره Order Book می­توانید سفارشات اخیری که انجام شده است را مشاهده کنید، در زیر نمودار قیمتی می­توان به پنجره دیگری دسترسی داشت که در آن تاریخچه معاملات و معاملات باز شما نمایش داده می­‌شود، در کنار آن می­توان به مهم ترین پنجره یعنی پنجره انجام معاملات دسترسی داشت.

در پنجره معاملاتی مشاهده می­کنید که می­توان معالات خرید و فروش را به سه روش Limit – Market – stop limit انجام دهید:

  • در حالت لیمیت می­توانید مقداری که می­خواهید بخرید یا بفروشید را در قیمت مورد نظر خود مشخص کنید.
  • در حالت مارکت می­توانید مقداری که می خواهید بخرید یا بفروشید را مشخص کنید و نمی­توانید قیمت را مشخص کنید. معامله به بهترین قیمتی که در حال حاضر در بازار معامله می شود، انجام می شود.
  • در حالت استاپ لیمیت می­توانید شرطی را در انجام معامله خود قرار دهید که در صورت اجرا شدن شرط شما، معامله انجام شود.

آموزش معاملات اسپات در کوکوین

انجام معامله در بخش اسپات کاملا شبیه به بخش مارجین است. پس از اینکه وارد پنل کاربری خود در صرافی کوکوین شدید، از سمت چپ نوار بالایی گزینه  Trade را انتخاب کرده و از صفحه باز شده وارد گزینه اول Spot Trading شوید.

پس از انتخاب گزینه Spot Trading، وارد صفحه معاملاتی در این بخش می شوید که از نوار بالای می­توانید کوین خود را انتخاب کنید، در پایین آن می­توانید نمودار قیمتی آن را مشاهده کنید، در سمت چپ نمودار قیمتی می­توانید به ابزار تحلیل تکنیکال دسترسی داشته باشید، در سمت راست نمودار قیمتی می­توانید پنجره سفارشات خرید و فروش را مشاهده کنید (Order Book).

در پنجره Order Book  می­توانید سفارشات اخیری که انجام شده است را مشاهده کنید، در زیر نمودار قیمتی می توان به پنجره دیگری دسترسی داشت که در آن تاریخچه معاملات و معاملات باز شما نمایش داده می شود، در کنار آن می­توان به مهم ترین پنجره یعنی پنجره انجام معاملات دسترسی داشت.

در پنجره معاملاتی می­­توان معاملات خرید و فروش را به سه روش  Limit – Market – stop limit انجام دهید:

  • در حالت لیمیت می­توانید مقداری که می­خواهید بخرید یا بفروشید را در قیمت مورد نظر خود مشخص کنید.
  • در حالت مارکت می­توانید مقداری که می­خواهید بخرید یا بفروشید را مشخص کنید و نمی­توانید قیمت را مشخص کنید. معامله به بهترین قیمتی که در حال حاضر در بازار معامله می­‌شود، انجام می­‌شود.
  • در حالت استاپ لیمیت می­توانید شرطی را در انجام معامله خود قرار دهید که در صورت اجرا شدن شرط شما، معامله انجام شود.

آموزش معاملات فیوچرز کوکوین

انجام معامله در بخش فیوچرز کاملا متفاوت با بخش های اسپات و مارجین هست. در این بخش می­توانید به اهرم (Leverage) دسترسی داشته باشید تا بتوانید معاملات با حجم بالاتری انجام دهید که دارای ریسک بالاتری نسبت به حالت های دیگر است. برای دسترسی به این بخش، پس از اینکه وارد پنل کاربری خود در صرافی کوکوین شدید، در سمت چپ نوار بالایی گزینه Trade را انتخاب می کنید و وارد بخش Spot Trading می­‌شوید.

پس وارد شدن به بخش Spot Trading، از طریق پنجره معاملاتی می توانید گزینه futures را انتخاب می کنید تا وارد بخش فیوچرز شوید. پس از اینکه وارد بخش فیوچرز شدید، می توانید از نوار بالایی کوین خود را انتخاب کنید، در پایین آن می­توانید نمودار قیمتی آن را مشاهده کنید، در سمت چپ نمودار قیمتی می­توانید به ابزار تحلیل تکنیکال دسترسی داشته باشید، در سمت راست نمودار قیمتی می­توانید پنجره سفارشات خرید و فروش را مشاهده کنید(Order Book).

در پنجره ­ی پایین پنجره Order Book می­توان سفارشات اخیری که انجام شده است را مشاهده کنید، در زیر نمودار قیمتی می­توان به پنجره دیگری دسترسی داشت که در آن تاریخچه معاملات و معاملات باز شما نمایش داده می شود، در کنار پنجره سفارشات می­توان به مهم ترین پنجره یعنی پنجره انجام معاملات دسترسی داشت.

در پنجره معاملاتی مشاهده می­کنید که می­توان معاملات خرید و فروش را به سه روش  Limit – Market – stop limitانجام دهید:

  • در حالت لیمیت می­توانید مقداری که می­خواهید بخرید یا بفروشید را در قیمت مورد نظر خود مشخص کنید.
  • در حالت مارکت می­توانید مقداری که می­خواهید بخرید یا بفروشید را مشخص کنید و نمی­توانید قیمت را مشخص کنید. معامله به بهترین قیمتی که در حال حاضر در بازار معامله می¬شود، انجام می¬شود.
  • در حالت استاپ لیمیت می­توانید شرطی را در انجام معامله خود قرار دهید که در صورت اجرا شدن شرط شما، معامله انجام شود.

پس از مشخص کردن حالت معامله، مشخص کردن مقدار و قیمت می­توانید در قسمت اهرم یا لوریج، اهرم مورد نظر خود را برای معامله خود انتخاب کنید. می توانید به صورت دستی آن را انتخاب کنید و یا اینکه از نوار مربوط به آن استفاده کنید. به یاد داشته باشه که از هرکدام بخش های معامله استفاده می کنید، ابتدا باید موجودی حساب مربوط به آن بخش را شارژ کنید.

سخن پایانی

یادتان باشد به هیچ عنوان در صرافی ارز دیجیتال کوکوین احراز هویت نکنید. پیشنهاد میکنیم برای انجام معاملات خود از VPS یا فیلترشکن برای تغییر آی پی ایران استفاده کنید.

3.3/5 - (3 امتیاز)
آموزش ارز دیجیتال کریپتوکارنسی چیست؟ بیت کوین چیست؟ وایت پیپر Whitepaper چیست و چگونه آن را تحلیل کنیم؟ اتریوم چیست؟ هر آنچه باید قبل از سرمایه گذاری در ارز اتریوم بدانید دیفای (Defi) یا امور مالی غیرمتمرکز چیست؟ ایردراپ چیست؟ آموزش دریافت ارز دیجیتال رایگان هاوینگ چیست و چه تاثیری روی قیمت بیت کوین دارد؟ قرارداد هوشمند یا Smart Contract در ارز دیجیتال چیست؟ آلت کوین چیست و بهترین آلت کوین ها کدامند؟ استیبل کوین چیست؟ استیکینگ (Staking) یا استیک کردن ارز دیجیتال به چه معناست؟ هودل HODL یا هولد کردن در ارز دیجیتال چیست؟ بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟ بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی بدون تحریم بهترین نرم افزارهای ترید ارز دیجیتال در سال 2023 آموزش صرافی Bingx از ثبت نام تا خرید و فروش ارز دیجیتال

آخرین مقالات مرتبط

میم کوین چیست؟

ارز های دیجیتال یا رمزارز ها راه خود را از سال 2008 با بیت کوین آغاز کردند که هدف آن وسیله ای برای مبادله همتا به همتا (فرد به فرد) و بدون واسطه بین طرفین بود؛ اما رفته رفته شاهد ورود رمزارز های دیگر به بازار بودیم که خیلی از آن ها دارای اهداف و […]

ادامه مطلب

پرایس اکشن ICT چیست؟ آموزش سبک ict (صفر تا صد)

درباره پرایس اکشن ict چه می­‌دانید؟ اگر دوست دارید سرمایه­‌گذاری‌­ها و معاملات خود را با روش‌­های بهتری مدیریت کنید، یکی از سبک‌ هایی که باید درباره آن بدانید، سبک معاملاتی ict است. در این مقاله می­خواهیم شما را با این روش جذاب و کاربردی آشنا کنیم. ابتدا در مورد مفهوم پرایس اکشن صحبت میکنیم و […]

ادامه مطلب

کریپتوکارنسی چیست؟

ارز شامل سکه و اسکناس های کاغذی می ‌شود که توسط دولت ها تولید و توزیع شده تا در چرخه اقتصاد گردش داشته باشد و آن به عنوان وسیله ای برای پرداخت هزینه کالا و خدمات استفاده می شود؛ به این نوع ارز ها، ارز فیات گویند. با پیشرفت تکنولوژی نوع دیگری از ارز ها […]

ادامه مطلب

دیدگاه‌ها

مشاهده نظرات بیشتر

دیدگاه خود را بنویسید

برای ثبت دیدگاه خود باید ثبت نام کنید یا وارد شوید.
آموزش ارز دیجیتال کریپتوکارنسی چیست؟ بیت کوین چیست؟ وایت پیپر Whitepaper چیست و چگونه آن را تحلیل کنیم؟ اتریوم چیست؟ هر آنچه باید قبل از سرمایه گذاری در ارز اتریوم بدانید دیفای (Defi) یا امور مالی غیرمتمرکز چیست؟ ایردراپ چیست؟ آموزش دریافت ارز دیجیتال رایگان هاوینگ چیست و چه تاثیری روی قیمت بیت کوین دارد؟ قرارداد هوشمند یا Smart Contract در ارز دیجیتال چیست؟ آلت کوین چیست و بهترین آلت کوین ها کدامند؟ استیبل کوین چیست؟ استیکینگ (Staking) یا استیک کردن ارز دیجیتال به چه معناست؟ هودل HODL یا هولد کردن در ارز دیجیتال چیست؟ بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟ بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی بدون تحریم بهترین نرم افزارهای ترید ارز دیجیتال در سال 2023 آموزش صرافی Bingx از ثبت نام تا خرید و فروش ارز دیجیتال

طراحی و توسعه توسط تیم فنی دلفین وست
تمامی حقوق محفوظ است.